Sunday, October 5, 2008

Anugerah yang terhebat..

Hadiah cinta yang paling bermakna..Anugerah yang terhebat yang telah kau ciptakan..Cinta tak memberikan apa-apa kecuali untuk dirinya..Aku perjuangkan cinta diriku..mencari secalit kegembiran..Mencari kuntuman senyuman..Aku mencari cinta diriku..Demi kebahgiaan dan kedamaian..Aku sayangkan diriku lebih dari yang lain2..dan jika kau sayangi dan memahami diriku..aku akan meyintaimu lebih dari apa yang kau jangkakan..

Namun..noktah terakhir telah aku ungkapkan..Biarlah tuhan yang akan menentukan..

kisah cinta dari masa hadapan...Yang datang ke zaman aku memberikan cinta..Tentang hidup ..tentang harapan..tentang pengertian..Tidak akan difahami bagi mereka yang tidak mengalaminya..

Sekain..

16 comments:

stock market performance said...

wow, very special, i like it.

Qaseh.Darwisy said...

emmm...ermmmm..ya...betul.....emmmm...okk.....goodddd....tlg order concrete 2 truck..cpt eh!

~ujicham~ said...

confirm aku tak pernah mengalaminya.. sebab sampai sekarang tak paham2 lagi.

Galuh Cendra Kirana said...

Wawahohoho...sgt2 cumel....err...nak order munge budak ticik ni ngan budak ticik ni cekali..buleh ker buleh??? Wawww...tumelnyer...!!!

ebob said...

Aku faham..dan aku juga redha dgn ketentuan Ilahi..kesilapan dahulu akan kujadikan pengajaran dlm hidupku dan kini aku merasa lebih tenang kerana aku telahpun belajar utk menerima apapun ujian dr Yg Maha Esa...semoga aku akan sentiasa mendekatkan diriku dgnNya dan semoga engkau juga sentiasa merasakan bahawa Dia sentiasa dekat dgnmu..

Dhada said...
This comment has been removed by the author.
ebob said...

dhadha..kamu masih terlalu muda utk menilai cinta..jgn ikutkan perasaan bila ucapkan kata2..bertenanglah dahulu..ketenangan itu lebih penting didlm mengawal emosi..

jgn menyesal dikemudian hari..kelak diri sendiri yg akan merana..

nasihat dr seorg kakak..

Dhada said...

Bukan lah terlalu mengikut emosi tetapi berdasarkan kenyataan di alam yg nyata (:

Mogen Ali Rico said...

qaseh..
tolong kirekan bape bayak batu ngan pasir utk piling keter aku nie..tayar asyik pancit jer..

uji rashid..
ko mmg takkan faham sampai bila2..uhuhuh.( sebab aku pon tak paham)

Galuh
Nak order budak kecik nie yer..hepp( trademark)..kene tanyer kat mak dier..Kak leeenn!!! ade org nak order..Kasik tambah lagi sorang arr!!!!!!!!!!!

Ebob..
Kisah dan tauladan jadikan pengajaran..Insyaalah..Hanya tuhan tahu apa yang terbaek utk kita

Dhada..
Dik punyer comment abang dapat walaupun dah didelete..Cuba adik baca balik ayat abang camne dan bandingkan dgn ayat adik..

"Kamu menyayangi dirimu lebih drp segalanya tp mengharapkan org laen menyayangi mu lebih drp kamu menyayanginya. Tidakkah mementingkan diri sendiri namanya?"

Minta maaf..

Qaseh.Darwisy said...

x payah piling..ko concrete jea tayar keter ko tu..sama macam aku "concrete"kan hati aku jadi sekeras2 hati..confirm x akan pancit lagi..jgn lupa pakat besi Y32 n concrete grade 35..ok?ada faham itu?

ebob said...

Luahan Mogen:
"Aku sayangkan diriku lebih dari yang lain2..dan jika kau sayangi dan memahami diriku..aku akan meyintaimu lebih dari apa yang kau jangkakan.."

Pemahaman Dhadha:
"Kamu menyayangi dirimu lebih drp segalanya tp mengharapkan org laen menyayangi mu lebih drp kamu menyayanginya."

Interpretasi Ebob:
Mogen meluahkan bahawa dia amat menyayangi dirinya sendiri lebih dr segalanya.Tetapi dia juga akan mencurah kasih yg tak terhingga kepada sesapa sahaja yg memahami dan mempercayai dirinya.Kesefahaman ,Toleransi,Saling mempercayai dan meyakini cinta itu amat penting didlm mengekalkan hubungan kasih dan sayang sesama manusia.

Dhadha,jgn terlalu mengikut perasaan atau emosi ketika mengutarakan pendapat.kaji dalam2 maksud tersirat dan tersurat setiap bait ayat yg dibaca.sememangnya kamu hebat dlm mengarang puisi ataupun sajak berkenaan kehidupan manusia..pertingkatkan lg pemahaman kamu terhadap ayat2 ataupun luahan perasaan org lain kerana ianya amat penting sekiranya kamu ingin menginterpretasikan maksud yg tersirat di dlm puisi tersebut.

Sorry dik...

mountdweller said...

saudara kejarlah cinta abadi kepada Nya. cinta yang hakiki. sekarang terlalu banyak cinta. ada cinta fulus, ada cinta asmara dan ada cinta monyet.. eh monyet pun bercinta ker?

cinta sesama manusia itu indah. cintakan yang Maha Pencinta lebih manis dan tenang. apa pun kedua-dua cinta itu kita perlukan. itu sunnah Allah.

kendalikanlah cinta dengan hati-hati dan berhikmah.

Mogen Ali Rico said...

Thanks ebob

Saudara mountdweller..
Terima kasih atas nasehat pada org2 muda nie..heheh..cinta kalo tak dikendalikan dgn baek..penghujungnya hanyalah sengsara..

hafiz said...

bro. dan cinta itu merupakan sebuah software yang terpasang pada setiap jiwa, setiap makhluk yang bernyawa. lalu ia datang, membawa cahya dan membawa gembira.

cinta adalah rasa, dan rasa adalah rahasia setiap jiwa. lalu rahsia itu kekadang begitu perit, begitu berat, tak tertanggung menatang, tak tergambar otak, tak terpikir minda.

ya. cinta itu bisa. cinta itu ubat. cinta itu kita. cinta itu dia.

cinta ini, biar tersebar. ya. ia adalah secebis cinta tuhan buat kita. cebisan ini kita kongsi, nikmati bersama.

Anonymous said...

Bro..please learn from mistake ok..

Mogen Ali Rico said...

thanks hafiz..
aku suka tul ayat ko niehh
"cinta itu bisa. cinta itu ubat. cinta itu kita. cinta itu dia"
Thanks

Anonymous..
Erk..siapakah gerangan saudara..namun terima kasih juga..