Thursday, March 5, 2009

Jika kau kawan sejati..

Jika kau kawan sejati, kau akan mengerti ketika aku berkata "aku lupa"
Jika kau kawan sejati, kau akan menunggu ketika aku berkata "tunggu aku"
Jika kau kawan sejati, kau akan tetap disisi ketika aku berkata "tinggalkan aku"
Jika kau kawan sejati, kau akan tetap membuka pintu meskipun aku belum mengetuk dan berkata "bolehkah aku masuk"

Jika kau kawan sejati, kau takkan hanya melupakan aku namun kau akan cuba memaafkan aku
Jika kau kawan sejati, kau takkan hanya mendengar aku namun kau akan cuba mengerti aku
Jika kau kawan sejati, kau takkan hanya melihat aku namun kau akan cuba merasakan aku
Jika kau kawan sejati, kau takkan hanya melepaskanku namun kau akan cuba mempertahankan aku

Aku lebih rela melihat kau menangis tersedu2 dari mencucurkan air mata di dalam hati,
Air mata yang keluar di mata dapat ku tebus, namun jika kau menangis di hati pasti menggoreskan luka yang tidak akan pernah hilang.

Kawan yang membawamu ke dalam pelukannya dan menangis bersamamu… adalah kisah cinta agung yang tidak pernah kita sedari...


11 comments:

~ujicham~ said...

ni mcm ciri2 aku je ni (hinss... hins... hins...)

Galuh Cendra Kirana said...

hihhihihik...cinta jagung yang suci..

Monkey D Luffy said...

ini mesti kesan MALAM JUMAAT ni... hik3

sparkystar said...

mane nak dpt kawan sejati

Qaseh.Darwisy said...

ko mmg kawan sejati yg sentiasa nk korek rahsia aku..haihh!!

jgn bg tau kak elin dulu..simpan!

lallalaalalla...

burung gagak tua sdg bertukar jadik burung kakak tua..yeay!

Sis,itu cinta jagung yang direbus la..hehehh..

hanis said...

Hanis : uji... mari lah kita menangis sambil berpeluk2an...

uji : hanis, ko ingat kita ni lesbian ka? ish x3....

Hanis : kita bukan eh? hikhikhik.. mogen yg ajor.... ngahahahah

Galuh Cendra Kirana said...

hepp adettt...burung gagak??!! haipp...bitau kaihhh..apertuee....(sambil packing2 baju nak gi kelantan..maner la tawu ader makan2 besar)..kihkihkih! Ucuk, mende nye kowang sok sek sok sek tu haaa...

hanis ngan uji jumanji, weyhh hapeda kowang buek tuee...nak joinnn!!!!

Mogen Ali Rico said...

uji..
haaa haaa..mulalaa tu nak kembang kempis hidung..sumbat ngan gula hack kang..

Puan galuh yg jagung..
yeayy..cinta jagungku yang suci

captain..
mlm semlm aku mengharungi mlm yang penuh ranjang berduri

sparky
kwn sejati boleh didapati di pasaraya jusco yg berhampiran..cepat selagi stok masih ada..

ninie..
ko nie nienie..aduhai konpius aku..jgnle tulis jgn bg tau kak elin..dah skrg nie aku disoal siasat dengan dasyat dengan beliau..

gi call kak elin cepat..aku dah takleh tahan dah nie..kang terbocor maklumat aku tak bertonggengjawab

nis..
wehhhhh..korang pompuan same pompuan kalo peluk2 tue dah kire biase kan..laenlaa laki xleh..sebab mukabumi yang tak mengizinkan.

aku izinkan korang peluk2 tapi setahu aku uji xsuke dipeluk, die suka di/mem belasah..lalaalal

puan jagung the return..
haaa haaa nk gi mane tue..mintak izin join boleh?

( penulis telah didapati telah mengalami kecedaraan serius keesokkan harinya dan dipercayai di"belasah" oleh individu.Polis telah mengklasifikasikan kes ini sebagai kes cemburu)

Fly said...

salam bro, puisi ni ko wat ke bro? kreatif dalam penulisan lah ko ni bro, ada unsur melankolik dan tinggi estetikanya

Hope said...

that is so true...

yonna alia said...

Kawan Sejati Mmg Susah Nak Cari :')