Tuesday, November 25, 2008

Sawang sawanggg

Hasil Karya Ketenet Yang Bosan Mode 'ON'

Jeng jeng..

Blog aku semakin bersawang..cicak2 berlari2 riang ditemani unggas laut yang bertebaran bebas di setiap inci perkataan.Kelkatu serta anai2 merayap dengan penuh kebebasan.Darnn!!

Aku dah kembali kebumi setelah hampir sebulan berada di bulan dan bintang..bergumbira dan berteriakan riang bersama keluarga dan teman2 tersayang.Sekarang aku kembali ke pada kehidupan asal yang sememangnya aku xpasti samaada inikah yang aku harapkan.Namun aku sedar jika ingin mendapat sesuatu..aku terpaksa mengorbankan sesuatu..jika itu pilihannya..inilah pilihan aku dan aku wajib bertanggungjawab seadanya.

Selama sebulan di bintang dan bulan, aku berdamparan dgn segala kegembiraan.Setiap detik waktu aku rasakan penting dan aku mulai sedar betapa beharganya nilai sebuah masa.Kita tidak akan belajar mensyukuri sesuatu selagi kita tidak tahu akan kehilangannya.Nah..aku sudah belajar..bila nak dapat ijazah aku pon tak tahulah

Sepanjang mendiami di bulan dan bintang, aku berjaya merakamkan detik2 indah bersama watak2 penting mahupon watak2 sampingan.Watak2 yang baru mahupon watak2 yang lama.Semuanya bergentayangan dan berpaksi pada kegembiraan dan keharmonian.Semuanya akan paparkan sedikit masa nanti walaupun hanis semakin daring meminta gambar2 manjanya ketika menyanyikan lagu sehati dan sejalan bersama uji.( mcm ade yang tak kena jew ngan ayat nie..tapi belasah jer laa).Semuanya kembali asal, semuanya beransur pulih dan yang paling penting aku hidup kembali dgn harapan yang baru dan dgn semangat yang baru.InsyaAllah..semuanya akan kembali satu.Satu dan terus Satu!!

Satu langkah..Satu irama..Satu cara..Satu Etika..Satu impian..Satu tujuan..
SATU.
S - Semoga
A - Aku
T - Tambah
U - Uwang..
lalalallalal..nanannana..pot pot pot pet..
Sekain

7 comments:

mountdweller said...

wah.. makan-makan tak undang pun!

Mogen Ali Rico said...

alamak uncle..kelantan ke johor tu jauhlaa uncle..penduduk2 bumi kat johor jer yang dapat jumpe.laen kali kalo saya balik kg kat terengganu..mane tau terlajak ke kelantan..bolehlaa buat makan2..dah lama tak makan nasi dagang nie..

nur said...

ofis suda baru beb..
sofa lu da slamat
tunggu masa nk scrap je..

~ujicham~ said...

hmm.. tau... aku pelakon baru.. watak tambahan jek.

Galuh Cendra Kirana said...

tutututtt....tumpang lalu..makcik cleaner nak ngemop...angkat kaki sumerr!!

hanis said...

cepat lah...
aku dah lama tunggu nih dari zaman batu taw..
napesu dah membiawak

Mogen Ali Rico said...

husbi..
kasik simpan itu sofa..bayak benda2 kat situ..ahaks

uji
ko antara watak2 utama..wari watak sampingan..( sapew suuh tak bawak wari)

Puan galuh..
simpan2 mop tue yer..kita suruh budak mymar yang amek order tu yang mopkan..kita rileks2 jew di bawah pepohon yang rendang

hanis..
gelojohnye..mak sukew..ewwwwwewwww.uhuhuh..gambar karaoke aku letak kemudian..nana