Friday, January 1, 2010

Pengalaman atau kenangan?


Sudah lama aku tidak menulis..untuk memulakan sudah menjadi begitu asing untuk aku..hanya noktah yang menjadi buruan, hanya koma yang menjadi tirai pemisah penghela nafas.Perjalanan masih lagi diteruskan..likuan dan lencongan masih lagi menjadi tanda arah.Namun ianya adalah kiblat arah perjalanan, yang wajib aku tempuhi hingga ke akhir garisan

Sorotan demi sorotan, rentetan demi rentetan, ranting demi ranting aku berpijak..menyelusuri denai2 dan lorong yang mungkin ianya ditakdirkan laluan utama utk kesana..mungkin aku hanya perlu terbang..melihat dari kaca mata burung, mendengar dengan arus angin dan berkata2 dengan paruh yang tajam.

..........................................................
aku hilang kata2..sukarnya utk bermula..namun permulaan agak lama aku tinggalkan..namun pertengahan masih lagi belum kunjung tiba..InsyaAllah 2010 adalah harapan.

Apakah bezanya pengalaman atau kenangan?
Just like farah sukarman answer :- kenangan can be forgotten.. but life experience is priceless.

How about yours?

7 comments:

Galuh Cendra Kirana said...

Let us pursue 2010 and enjoy it together~ Pengalaman : perkara yg penting utk mematangkan diri, terpulang kepada kita untuk mengambilnya sbg penajam kemahiran dalam menempuh kehidupan.. boleh jadi kita akan lebih mahir melakukan hal yg sama. hehe

Kenangan : Yang baik sila ingat. Yang buruk jadikan teladan. sekain 4 meter.

Mogen Ali Rico said...

aik..tapi tadi kate xyah hantar kaen..nak ganti ngan kek..pening dah..lalalalala

Galuh Cendra Kirana said...

hihihihik... tepak sirihnye sekalikan yer...hihihihihih

Mogen Ali Rico said...

mmmuahh..oppps

Galuh Cendra Kirana said...

ouchhh..~huhuhuhuh

~ujicham~ said...

Sorotan demi sorotan, rentetan demi rentetan, ranting demi ranting berpijak.. bila nk kawen?? hehe..

Mogen Ali Rico said...

yeayyyy..pn galuh!!! uji dah meretui hubungan kitaa...jom kawen jom!!!!lalalala