Thursday, November 6, 2008

Seismograf CInta..


Angin kering dari gurun.basah di laut cina
Bahasa pantai dgn rahsia siulan si daun rhu..
Ombak bergulung di pasir,
ku cuba ukirkan namamu dan namaku namun angin lalu menyapu..
Selamat tinggal pada yang tak bisa memberi, memahami dan percaya ..
Jauh sudah jalannya.
Tanganku ini lebih baik padaku sahaja..
Tidak memberi ataupun menerima..

Namun..

Matahari masih belum kehilangan sinarnya..
Lautan masih belum kehilangan ombaknya..
Lukisan masih tidak kehilangan warnanya..
Tulisan masih ampuh dgn bait katanya..
Bunga tidak layu..burung-burung tidak bisu..
Air di ladang belum membeku..angin di lembah masih mendayu..

Aku masih lagi ingin merasai nikmatnyer rindu..
Aku masih lagi rindukan nikmatnyer cinta..
Dan skrg aku merasa..
Yang aku telah jatuh cinta kepadanya..

Tuhan menulis sajak buat kekasihnya..
Dan aku menulis sajak ini buat kekasihku..

Seismograf CInta ..
Dari skala sifar sudah ke bergerak ke atas..tidak akan mundur lagi..sesekali tidak..

Sekain..

13 comments:

mountdweller said...

Salam sdr. Mogen,

Tahniah, anda sudah ketemui cinta sejatimu!

Alhamdulillah..

Qaseh.Darwisy said...

Wahhh...Alhamdulillah...

Doaku bahagia akan jadi milikmu selamanya.Kamu berhak memilikinya..Aku tumpang gembira..

Galuh Cendra Kirana said...

Huiyoo...gebunye tgn tu..putih2 mcm ubi kayu...aik...macam cincin tunang jew tu...awk becinta ngan org arab kew nih..apepepon tahniah...nampak pesona..Syukur, Alhamdulillah...awak belum tertewas..

Monkey D Luffy said...

dilamun cinta ya

Mogen Ali Rico said...

salam tuan..
Insyaalah..baru berangan jer..

ninie..
Tumpang gembira jer..taknak tumpang gi mane2 ker..akulah salesman itu..nananan

Puan galuh..
Haaa..haaa...skandal skandal..suka suki yer ckp org ngan org arab..org suke org malaysia lah..nanannana..

captain..
lom sampai lagi..baru On the way..lalalalla

Firdaus Noor said...

wow!! dapat dlm mimpi smlam ek?! hehehe... cun...

Anonymous said...

doaku moga kau temui cinta yang paling tepat buatmu. pesanku agar pencarianmu bukan berdasarkan kulitnya malah kupaslah ia jika perlu agar isinya mampu membuat kau tersenyum bahagia ke akhir hayat...

hafiz said...

bro. ada jiwa yang bersama puisimu. lalu bulu romaku tegak akhir bacaanku! ya. ia ada ruh! selamat bercinta!

melayuangkat said...

Assalamualaikum anakku,

Mak Cik doakan kebahagian buat kamu, kebahagian dunia dan akhirat.

Mak Cik juga tumpang gembira dan bersyukur jika benar kamu telah temui kekasihmu yang sejati..your soulmate!

Alhamdulillah!!

~ujicham~ said...

Hehehe.. ko dah jatuh cinta ek?

Galuh Cendra Kirana said...

A'ah lew cik mog,..betui kew awak tgh dilamun cinte lagi... kitorang doakan kali ni cepat2lah masak nasik minyak yer..dah gastrik dah nih..jangan mentah pulak..Amin...Ya Tuhanku, bahagiakanlah Abang Mog kitorang ni akhirnye..

Qaseh.Darwisy said...

Ya Robbi kakatt Galuh nape la mcm tu skali..hahhahahaa...nah amik nasik goreng cina nih..nanti kalau nk tambah bg tau tuan tanah nih..

Tuan tanah,sorry lalu lagi..

Mogen Ali Rico said...

bro firdaus..
hehehe..bukan mimpi lah..ngigau jer..

hafiz.
jiwa jiwi semuanya datang dari dalam..tak sedar ianya tertulis..yang aku sedar..aku sedang berkata2

ibu..
Terima kasih bu..hanya alhamdulillah yang mampu saya lafazkan.

uji..
heppp..soalan ko nie direct to the point sngat..ckp laa..ko sedang bergelongsor di pelangi yer..hikk hikk..lallala

puan galuh..
nak makan nasik minyak yer..jab yer..mamakk!! kasik satu bungkus nasik minyak lebih ayam yer..kasik itu paha punyer..gubu2 sikit..

ninie..
pulak..nasik goweng cina lak..sat yer..kakk..nasik goreng cina satuu..kurang cina yer..