Thursday, June 25, 2009

kevakuman masa

sesuatu yang berputar akan tetap berputar
sesuatu yang berdetik akan tetap berdetik
sesuatu yang berlegar akan tetap berlegar

berat, sarat melangkah tidak bertuan
pantas, keras menghukum haluan
tanpa kelibat, tanpa angin tanpa bayangan
tiada noktah ...... hanya persoalan

berotopetlah sang bulan bertuntun ke bumi mencari sang langit di tangan senja yang makin memerah..terkenangkanlah aku pada bayu gunung, gemersik tasik, seruling pantai,lambaian nyior, bebelan sawah ,teriak sang ikan dan kata2 sang tanah tentang alam..akan tibanya lagi detik itu..akan datangnya lagi putaran itu..dan aku akan berlegar dengannya hingga noktah pengakhir riwayatnya.

ketepek ketepek ketepek..derap sang kaki..melangkah tanpa menoleh..kembali tanpa berdalih..

Jumpa lagi kawan -kawan..
ku kembali dengan kerinting..ku pulang dengan rebonding..hiyak hiyak hiyakkkk..tataaaaaaa..

9 comments:

Fly said...

salam sahabat, dah nak balik ke? x sempat nak jumpa bro, anyway semoga semuanya selamat ye

Galuh Cendra Kirana said...

akan kita lalui lagi denai-denai kitaran itu.. harapan nti kita harungi segalanya nanti bersama senja yg berwarna pink...~~~(toinkkk) bie, bait2mu sayu teramat... tinggal hanya diriku yang menghitung...derap, langkah, denai, masa, hiyak hiyak hiyak... (sedap lak munyiknye kan.pinjam~)..den tak tunggu sendirian.... "maria clara" ada bersama..(ni channel venezuela dah ni..).... walo apepun, dis is serusssss~~ it's sewius..den menantimu sampai bila kamu perlu...jangan diucap selamat tinggal....kepadaku... =) semoga selamat pergi dan kepulangan berikutnya akan bertambah hangat.. insyaAllah.. (wink wink), huhuhu

Monkey D Luffy said...

dah balik ke sana ker?

huhuhu

harap2 suatu hr nanti dpt kita berjumpa

ko belanja!

kekeke

hanis said...

hingga kita berjumpa lagi...

P/s : uji kem salam.. dia kata dia sekarang tgh bertapa dalam gua... tak dapat internet signal

Dils said...

eh... rebonding? rebonding rambut sudah? Pics!

A a D i I ? said...

oit..
berotopet tu menatang ape?
tak penah dengar pon.
bahasa planet mane weh? :p

catz_mafia said...

Mogen,
Wah.. dah nak balik ek... selamat2...

Mogen Ali Rico said...

bro fly..
insyaaallah kita pasti jumpe..satu kampong jer..hehe

puan galuh
insyaalah..jumpe lagi nanti..sikit jer masa nanti..pejam celik dah jumpe lagi dah..
( hawi2 tgk muke kan kan kan)

captain..
nanti aku turun kl..kita gi ngeteh!!

hanis..
nanti aku balik ko dah berbadan dua..erk..nananananana
kem salam uji

dils
erkk..pics buwokkk..hihihihi..rambut luwos amatlah tidak sesuaiiiiii

aadil..
berotopet pon tak tahu..hishh..kalo o tak tahu..aku lagilaa tak tahu..hehehe

berotopet tu maksudnyer berpedal..carik kamus ape makne berpedal lak

catz mafia
yeyaaaaaaaaaaaaaa..dah balik daaa..selamat sampai dah pon..aku dah kembali ke kehidupan asal daaa

M.K is Tun Mamat said...

vaccum2.. jual2 murah2...