Tuesday, June 16, 2009

Pasir kasih

Aku di dalam mode menunggu..

Rasanya sudah lama tidak menulis menggunakan hati..lakaran dan olahan kata tidak lagi gemersik, tiada lunak, tiada gubahan kata..dan terhasillah kalam yang kosong, tanpa pengisian dan tiada jiwanya..

Aku yakin benar..aku bukan penulis..seorang penulis akan kembali kepada ayatnya, perenggannya dan sentiasa menemukan sesuatu yang baru.Diperbaiki karyanya, dihalusi penyampaiannya,diperindahkan katanya,diperkukuhkan semangatnya dan ditajamkan ilmunya.Sehingga segalanya diyakini memuaskan barulah karyanya diterima sempuna.Namun, ianya hanyalah sempurna sementara kerana jika makin diteliti akan tetap ada kecacatannya.

(10 menet berlalu)
Ada batuan yang berat menghalang penulisan..ada kebingungan..mungkin aku perlu tidur..atau aku perlukan jawapan?

"jalan ini berputar..kembali ke permulaan..jawapan hanya soalan"
- Muhammad Hj Salleh -

11 comments:

~ujicham~ said...

mana qrane-qrane sekalian.. ayuh!! mari kita angkat batuan tersebut.

Galuh Cendra Kirana said...

uhuhu....syiannye usyuk... dah lamer tunggu yer...kita angkat batu-batuan bersama-sama perlahan-lahan tau.. tgk tu,...ujipun dgn sanggop menawarkan qrane2..aper lagik geng2 semerrr...jommmm!! kasik letop batu itteww!!!!

M.K is Tun Mamat said...

erm... bwk tractor yang comel itu sekali uji...

Fariza said...

hi...nice blog...nice pic...cheers

Fly said...

salam bro, gambar kaki pun smart bro..bila diambil dengan penuh estetika

Mogen Ali Rico said...

erkkkk..citer pasal batu pulak dahhhhh..korang nieeeeeeeee..korang estetika..nananana tiru ayat bro fly

fariza..
ckp dengan cermin yaa..ur blog pon informativelah..keep it up!!!

bro fly..bebudak nie nak datang kluang..ade suggestion tak mane nak bawak mereka2 ini!!

hanis said...

kaki mogen berbuluuuuuuuuuuuuuuuuuu

Walinong Sari said...

Cik Mog,
aku nampak bulu kaki ko.. hahahaha

catz_mafia said...

Mogen,
Cantik gambar.. Camne nak angkat batu tu.. sebab duk dalam kepala ko (kepala batu) hahahah..

sesuka ati aku je komen.. kuang kuang..

nananan.. (aku pun nak pinjam ayat fly tu)

anntaj said...

salam romantika...
saya sukalah gambar kat sini ,mogen...
:)
menusuk hatii lah....

anntaj said...

mogen...lupalah nak bagitahu...selipar awak ada kat entry saya...heheheee....
:)