Friday, October 9, 2009

Plan diet yang gagal dan songsang

"Kau kena jaga pemakanan..hari2 makan nasik beriani ayam ngan daging mane boleh jadi" tegur abrar dengan muka yang kelat.."kau pon aku tengok makin gemuk" tambahnya lagi sambil mata menumpu ke perut aku

"Yelaa..tapi aku mane pilihan..tghari makan kat kantin opis diaorng jual nasik beriani..malam balik kerja aku singgah beli nasik beriani..tak dapat beriani ayam..aku makanla beriani daging" kata aku dengan nada kesal

"tuelaa..aku suruh kawin ko tak nak..kan senang kalo ade bini kat rumah..ade org masakkan..pakai minyak bagus..byak2 mkan sayur..kat kedai semua pakai benda xfresh" terang abrar

"yela yela" aku mengalah sambil memandu..Malas aku nak bertekak ngan org tua nie pasal makanan..makin dilayan makin panjang ceramahnya

"Malam ni kita tukar makanan..kita pegi kerala restaurant..kita makan sayur jer" arah abrar sambil menunjukkan jalan

"hmm..ok" jawab aku sambil merancang nak pegi MCD sebelum balik rumah

sesampai di kerala restaurant

"abrar..camne nak order nie?" tanya aku sebab kedai nie takde menu

"Malam nie kita makan alu palek ( kentang + sayur alu) dengan bendi + kerla ( sayur bendi dimasak ngan sayur kerla dengan kuah kari pekat). makan ngan roti..hari2 makan nasik bahye" terang abrar dengan bersemangat

"hmmm..tambah kari ayam boleh tak?" tanye aku dengan muka penuh harapan

"ayam lagi???..xboleh..makan kari ikan jer" jawab abrar sambil mengorder dengan bahase ape pon aku tak tau

makanan pon sampai...dan setengah jam kemudian

aku makan 4 keping roti canai dan abrar belasah 5 keping!!!

6 comments:

Fariza said...

OMG!!....nasi beriyani tiap2 hari ayam + daging....itu menambahkan kolestrol dlm badan....bahaye beb...!
the keyword to diet is DISCIPLINE...not just for your body but your health too..kene jaga...jom follow i jogging sama...hahah

Galuh Cendra Kirana said...

hepp....!!! mcm sama jer..kihkihkih

catz_mafia said...

Mogen,
Abrar tu pun sama gak.. heheh

HUMAIRA' said...

abe domogs,
nih kes kuar molot teddy bear masok molot kingkong.. huhuhu

HUMAIRA' said...

abe domogs,
nih kes kuar molot teddy bear masok molot kingkong.. huhuhu

Fly said...

salam sahabat, apapun semoga apa yang bro lakukan memperoleh kejayaan :)