Saturday, July 26, 2008

kurek idung..


(Kak ani dgn Amir ( bukan nama sebenar) sedang beramah mesra sambil mengurek idung - Sekadar gambar hiasan )



Fakta dan auta mengenai hidung.


1) Orang yang kedekut selalunya dipanggil kedekut taik idung masin namun org yang pemurah tidak pula dipanggil pemurah taik idung manis.


2) Kajian membuktikan taik idung terhasil daripada habuk2 kotor yang terperangkap di celah2 bulu hidung namun tiada pula kajian dilakukan utk membuktikan adanya taik ketiak meskipon bulu2nya lebih panjang daripada bulu hidung.

3)Mengorek hidung kepada org yang berpuasa adalah dilarang namun begitu tiada larangan utk memakan taik idung kepada org yang tidak berpuasa.

4) Mengorek hidung di khalayak ramai dianggap jijik dan pengotor namun org yang tidak pernah mengurek hinggakan taik idungnya berselepet sampai terkeluar dari idung lebih dipandang hina dari pandangan masyarakat.

5)Mengorek idung dgn menggunakan objek yang besar dan tumpul dipercayai dapat membesarkan lubang idung seseorang.Namun begitu kajian membuktikan penampilan seseorang akan lebih menarik jika mempunyai lubang idung yang besar akan dan terbukti di dlm filem."Walaupun mukamu tidak ku kenal..tetapi lubang hidungmu tetap menjadi pujaan hatiku"

6) Kemerduan suara boleh dikire dgn melihat luas lubang idung yang dimilikinya.Namun begitu tiada lagi kajian yang boleh menyokong teori di atas kerana buat masa ini hanya seorang sahaja penyanyi yang mempunyai lubang idung luas yang bersuara merdu.

7)Disarankan agar mengorek idung setiap pagi utk membersihkan lubang idung daripada tersumbat namun tidak digalakkan utk mengorek hidung seperti gambar di bawah










8 comments:

ebob said...

waahhh..beshnyerrr kurek idung sambil melancong..nmpk mcm bukan kat msia tuh..mesti mkn hangin kat luar msia nih..kurek idung pon kat luar msia gak..seronoknyerrr..klu g melancong lg,bawak rr kita ikot skali..lom penah melancong luar msia lg nih..teringin gak nk kurek idung kat luar msia..

Harimau-Menaip said...

sampai terkeluar kat mata...kerja gila.

Kurek idung memang mengasyikkan tapi tak tahulah makan taik idung?

You pernah ke?

hanis said...

ko ni kasi wa gelak lak pagi2... baguz2.... GOOD JOB... harharhar...
aku suke lah tgk patung tu.. d mana lokasi tersubut?

Mogen Ali Rico said...

ebob..
korek idung sambil melancong laa besh..sambil korek sambil melawat..bak kata pepatah..sambil mkn nasik..mkn taik idung..eeeyukkkk..yek yek..nak ikut gi jalan2..marilaaa..seribu tapak tgn..tapak sulaiman saya tadahkan..dah tgk air asia nyer promotion..krabi ngan phuket 9 hengget jerr..amacam..ade berani.

bro rimau..
kalo setakat kurek idung tue mmg dah champion laa..tapi bab makan tue errrrr..tu kene tanyer haniss..sebab die suke makan taik idung zaman die kecik2 dulu..lalala

niss..
lokasi patung "TERSUBUT"??aku lak nak gelak..lalalalal..patung tu kat puncak jawa barat.tapi kalo nk try tak yah gi jauh2..ko kan ade byk patung dlm bilik..ko korek jer idung patung2 tue..mesti seronot cap cikgu rokiah dan suaminya..

hanis said...

weh... ko ni buat pitnah tul lah... ada hati lah tu nak bertinju dengan aku ni.... :P

Mogen Ali Rico said...

huwaaaaaaaaaa...tinju2 ni dah macam sapok biki..tapi kalo anis aku gelar sapok bikini..barulaa ade unsur2 wanita dalam kontek nama diatas..ngeh ngeh ngeh kiokk

hanis said...

ciss... ko mmg dah hilang kewarasan... need to be rescue ASAP...

Qaseh.Darwisy said...

edehh..penat gelak..