Wednesday, November 12, 2008

Ceritera Bulu kepala..

Chopot chopot bebulu roma,
Bulu yang menchoreng mendiam di kepala,
Tanglung rambu cherabah bak katanya,
Semua sudah tiada..

Ku choket sedikit bulu jadikan chitra
Bulu yang menchoang terchokeng kata si chencala
Bulu yang lebat mcm si chulia..
Semua sudah tiada..

Aku terchokoh bagaikan dichucha,
Kenangan bulu kepala terchoban di sukma,
Akhirnya sudah terchutel semuanya.
Semua sudah tiada..

Bulu kepala dichurek bukannyer secotet
Habis ditarah hilanglah si choret..
muka dah macam si chomek..namun telinga tidak lagi dicongek ..

Namun asal janji ibu,abah,kakak,dia dan boss gembira!!!!

Rujukan bahasa :- Kamus Dewan 1970

14 comments:

Daddy Cool said...

Adeh...pobondo ni mogen...cerita pasal cukur kepala anak ke?

Mogen Ali Rico said...

den dah potong rambut mcm manusia - bak kate bapak den

Monkey D Luffy said...

dulu panjang ker?

Mogen Ali Rico said...

taklah..dulu pendek..aku potong dah jadi panjang..lalala..nananna..lompat lompat kangkong..

~ujicham~ said...

2 hari tak jiwang pon tak sah!

hanis said...

aku tak paham...
mender alah ko nak sampaikan nih?

azlin hashim said...

2 kali sy baca, baru faham..

Qaseh.Darwisy said...

Bahasa Uganda lagi..adehh..x paham..aku yg naif dgn bahasa atau aku yg telalu x paham bahasa???!!

Galuh Cendra Kirana said...

Huhuhuk..maner dier wambot macam Tajol tu wakkk...cedihnye da kene potong..ciannyew dier..(sebenornyew awak tadek wambot pun encem, pada dia)..lalalala...

mountdweller said...

Salam sdr.

sindir uncle ke nih?

Ieja said...

apokobondo ekau mepek ni kangkongg aiiyoiii.. (macik cleaner dh membebel)

nur said...

rambot bwh?
da 44 ari tuh..

Mogen Ali Rico said...

uji..
Hepp..jiwang hari2 lah..ala2 harimau

nis..
hehhe..nak aku terjemahkan kebahasa uganda nakk!!nak ker nak?

azlin..
Yeayy..ade juga yang faham..yeay

ninie..
nnati aku terjemahkn ke bahse klate..kecek klate sikit wehh..weh weh weh..bangongg bangongg ke laut wehh

puan galuh
nak botak ke nak ade rambut..pilih2..lalallla..kalo botak2 tomato kang camner nak pakai minyak rambut??nak pinjam sikat nanti camner

uncle.
Err..takk takk..takkan laa saya nak sindir sapew2..nie menceritakan empunyer rambut yang telah berjaya di tebas mamak..hehe..

ieja..
nie menceritakan seoarang penangkap gambar yang menggunakan camera D80 yang telah ditebas rambutnyer.SUngguh kesian budak itu..sekian..lalla..kangkong2 jugak..kat gigi tue ade lekat kangkong 3 helai tue..cepatt cabutt..malu abang jutawan tgk nanti..

husbi..
errr..mcm mane aku nak balas nie..hehehhe..citer2 offline lah..lalalla

Galuh Cendra Kirana said...

Ala Incik Mog,
Xper..guner jari pon boleh jew...kuikuikui..