Friday, November 14, 2008

Tag by Puan Galuh

I have tagged you:- share 7 facts about yourself on your blog, some random, some weird. Tag 7 people at the end of your post by leaving their names as well as links to their blogs. Let them know they are tagged by leaving a comment on their blog. War Begin~

1) Aku kuat makan
- Memang secara izhar halki yang aku mmg kuat makan.Ko hidangla ape2 makanan pon aku akan makan dengan tenang dan penuh tamokdinnah.Tolak batu ngan kayu jer aku tak makan..tapi air batu campur ngan kulit kayu manis aku tetap makan.

2) Aku takut anjing
- Aku penah lari kat tengah2 bandar pontian sebab kene kejar anjing.tak sempat aku nak baca ayat tabbat yada aku kene kejar sungguh2.Sampai skrg aku ade segan2 ubi ngan minatang nie.Cukuplah aku menanggung aib.( korang bayangkan seornag lelaki yang bertubuh gempal + memakai sluar pendek mcm apek tgh berlari bersungguh2 di tgh bandar dan ditontoni oleh semua rakyat jelata.malu giler kentang!!!!!!!)

3) Aku paling tak geti maen tenis ngan pingpong
- Semua jenis permainan aku dah maen tapi kalo ajak aku maen tenis nan pingpong confirm aku surender awal2.Salah satu sebab..aku tak pandai nak control pukul bola.Aku penah belajar maen tenis masa aku kat sekolah tinggi segamat.Setiap kali aku pukul bola mesti terkeluar dari jaring yang tinggi tue.Camner tah.Kalo maen pingpong mesti bola tak pernah kene meja.huhh..

4) Aku tak pandai mengurat pompuan
- Nie kelemahan yang ketara yang aku cuba belajar dari abah aku tapi tidak berjaya.hehhe..Aku ade satu sindrom bila nak mengurat pompuan mesti aku akan rasa gementar2 cicak takpon mesti otak aku blank tak tahu nak cakap aper.Aku akan buat2 cool tapi kalo org yang perasan, tgk aku ala2 kelam kabut dan perangai sengal aku akan datang secara tiba2..Tapi bile dah "ON", aku tiba2 jadi gaban yang berani dan dot dot dot...lalala

5) Aku giler kerja
- Aku boleh dok opis seminggu tak balik2 pon boleh.Aku penah dok opis sebulan siap tido opis dan berukun bertangga di opis sepanjang hari.Aku suka buat benda yang org tak pikir nak buat.Harap habitat aku yang buruk nie akan berubah bila aku kawen.Insyaalah..Family first!!!

6) Aku suka benda manis, aku tak suke benda keras
- Aku gile makan benda manis.Tak kirelaa aper2 pon asalkan manis gerenti aku makan dgn lahapnyer.Akibatnyer, gula dalam darah aku dah jejak 6.3 dah.Doktor dah pesan kalo 7 dah jadi diabetis.So aku kene control makan benda manis mulai sekrg.( sapew nak jaga haku nie..makkkk..den nak kawenn!!).Aku tak suka makan benda keras.So kalo ade benda2 keras, tolong kunyahkan pastu kasik aku makan yer..

7) Aku suka kampung dan Pulau
- Jiwa aku jiwa org kampung.Tak kisahlaa nk cakap aku kampung ker aper ker..tapi aku suka duduk kat kampung.Aku teringin nak duduk di kampung yang benar2 kampung.Ade sungai blakang rumah, ade sawah padi, jalan2 kat batas padi..ade kerbau, lembu, itik, hutan, gunung ganang, pokok bunga, kebun sayur dan semualah.Teringin sangat2.Aku gak berangan nak beli tanah kat pulau.Nak buat rumah kat tepi pantai sebagai rumah persinggahan.Weekend nak balik rumah persingahan,rilex, dengar deruan ombak, bau laut, wangi pasir, mandi manda kat pantai..indahnyer..Aku tak suke dok bandar..aku lemas!!!!

itu sajelah yang aku teringat di kala aku mamai2 unta nie..Sape yang aku nak tag pasnie..jeng jeng jeng

1) Ninie
2) Hanis
3) Luffy
4) Galuh( bleh tag lagi tak..lala)
5) Eija
6) Saudara mountweller
7) Makcik Melayu angkat

hihihihi..lalalal..tag jgn tak tag..

Sekain..

5 comments:

Qaseh.Darwisy said...

Asal glam sgt nama aku nih..pakat nk letak atas skali..ahh...ok ok..aku menyahut cabaran tag mengetag..

*ooo...gila kerja yea..bagus2.nti aku da setup cmpny aku,aku pggl ko jadik staff aku..gaji ko x kesah kan??bagus..bagus lagi..

Monkey D Luffy said...

"Aku tak pandai mengurat pompuan"

nak percaya ker tak ni? hahaha

Galuh Cendra Kirana said...

lew...ner leyh tag balek kat sayer yunk..ner aci..hihihik...pangai awk no.6 ni mcm somi sayer cik bie lah..manjenyew..kene konyah2kan biskut keras untuk dier..macam kasik mamam anak burung...kih kih kih..cumel taw...

Daddy Cool said...

Bonda Melayu Angkat pun ko TAG kan!???? Adeh....lawa ko punya banner baru...pakai font batman forever yer...lalalala

Mogen Ali Rico said...

ninie..
yeayy..kalo ko jadi boss aku..ko jgn halang aku tido opis yer..aku nak ko sediakan katil, pantry yang penuh dgn makanan..tv 50 inch seiap ps3 takpon leh karaoke suka suki..mesti aku akan bekerja bersungguh2 bagaikan harimau..nanna

captian..
Percayalah..aku tak pandai mengurat pompuan..dalam tag mene leh tipu2..( siyes nihh..sunguh niehh)

Puan Galuh,
Xleh tag balik ker.uhukuhukk..baru nak maen tag2 sampai pengsan.lalalla..Tolong kunyahkan biskut keras ( sambil kelip2 mata memohon simpati)

Daddy cool,
Erk..alamak..bonda murka ker..harap2 die baca dan terkena tag..yeayyy..( aku tak pernah tgk Bonda kene tag)..hehhe