Saturday, December 13, 2008

Muraja'ah bualan sang mutakalimin

Kelimpahan dan kenikmatan hidup tidak ditentukan oleh berapa lama kita hidup, tetapi sejauh mana kita menjalani kehidupan yang berkualiti dan sumbangan yang telah diberikan kepada yang berhak.

"Kau harus tahu, orang-orang yang berjaya telah belajar membuat diri mereka melakukan hal yang harus dikerjakan ketika hal itu memang harus dikerjakan, entah mereka menyukainya atau tidak itu bukan persoalan.Adakah kau pernah belajar untuk hidup dalam setiap pijakkan langkahmu? " tanya pak tua kepadaku.

Aku hanya mampu tersengih dan terus menukar topik perbualan..

Pak tua..pak tua tgk tak citer bleach?..ichigo punyer rambut lawa kan -( dgn nada yang manja )

Sekain

15 comments:

Fly said...

salam bro..pak tua tu cam sean connery lak ahaks..

Monkey D Luffy said...

apa lah ko... pak tua mana tgk bleach

M.K is Tun Mamat said...

hehehe.. dia layan doraemon kot.. hehe

Mogen Ali Rico said...

Tuan Fly,
Byk2 gambar den rasa die jer yang paling hensem..

luffy,
Mane tau..die layan..boleh aku mintak bleach episod 155 ke atas..

tun mamat,
doraemon die tak layan..die layan sinchan ngn ninja boy..hemoh hemoh hemoh

anntaj said...

nakal sungguh awk ni..
:)
apapun, bnyk gmbr yg berseni kat sini..
:)

skatype said...

thanks 4 the comment.
bdak bru blaja..
byk ag kkrngn nie.
hahah
pe2.
tnjuk ajr ler.
nmpak cam da power lm snap.
mntak tnjuk ajr dr bro..
uhu

Mogen Ali Rico said...

anntaj,
nakal2 ubi..secara runcit-runcitan takper kan..lalalal

skatype,
erk..den pon baru belajar..sama2 ajar mengajari di atara satu sama laen..sungguh terpuji sikap itteww..lalalal

mountdweller said...

Salam mogen,

Bagi uncle kepuasan yang menentukan. Kepuasan terhadap apa yang kita lakukan. Kepuasan beribadah, kepuasan dengan membuat kebajikan dan kepuasan dengan memberikan pertolongan semampunya dan kepuasan melaksanakan tanggung jawab.

Mogen Ali Rico said...

Salam Tuan,
Semua itu kepuasan dan kepuasan itu adalah nikmat

Galuh Cendra Kirana said...

Setuju wahai Cik Mog,
Kalau ada Jurusan Seni Kehidupan dalam dunia ni, belum tentu ada yg lulus. Takpun gerenti semua orang failed. Kehidupan ni tak ada pengajar.. Yang ada hanyalah pelajar. Sampai habis pon belum tentu 'habis'... :)

Mogen Ali Rico said...

wahai puan galuh,
Bole lulus laa yunk, gunakan toyol pasti anda dapat lulus periksa dgn gemilang terbilang dan ke longkang..lalala

den rasa dulu den kene extend sebab sangkut paper nie dulu laa..uhuk uhukk..naseb baek ade toyol..

terima kasih mopiko

Qaseh.Darwisy said...

Kesian Pak Tua soalan dia tak dijawab..tak baik tau..x menghormati org yang tua..

Galuh Cendra Kirana said...

Erk..soklan nyer cik mog...soklannye..

Mogen Ali Rico said...

ninie..
uhuk2..aku takleh nak jawab sebab aku belajar tak habis..

Puan Galuh,
soklan cepu emas..kenapa kambing tak makan nasik goreng?
jawab jwab jawab..lalala

Galuh Cendra Kirana said...

Erkk..cemasnye rase hati ni nak menjawab soklan tu Cik Mog...huhuhu! Next! Lalalala...(jawapannye sbb kambeng tu tak tahan manyak cili padi walopon kaler diew ijau2 padi)