Monday, December 15, 2008

Biarkan sang panas berlalu..


Pak tua :- "Anakanda, nampaknya musim panas sudah pon berakhir..tak berapa lama lagi kita menerima kehadiran musim dingin.Namun tahukah anakanda musim dingin sebenarnya mengundang rahmat kepada kita? Sebenarnya kombinasi dalam bumi yang panas dan luaran bumi yang sejuk adalah rahsia keseimbangan tekanan semulajadi alam yang mengawal graviti dan pergerakan bumi pada paksinya.Dengan adanya liputan ais di Antartika dan Artik ianya menjadi pengimbang dasar bumi yang amat panas. Buat pengetahuan anakanda, sifat sejuk memberi bayak kelebihan kepada manusia cthnya air sejuk dapat menolong pesakit insomnia yang sukar tidur .Air sejuk juga dapat mengembalikan memori atau sifat pelupa yang keterlaluan.Di samping itu, air sejuk dapat meningkatkan sistem imun,menguatkan tulang bayi,mengembalikan semangat dan bayak lagi.Sekarang anakanda terangkan pada pakcik tentang kelebihan sifat panas pulak "

Aku :- "tak mau" kataku sambil mataku sibuk melayan bleach episod 65

Pak Tua :- "bagero!!! !@#$%^@"

11 comments:

M.K is Tun Mamat said...

ahaks.. addicted to bleach.. hahaha..

~ujicham~ said...

aku pon suka bleach.. tp dh lama tak update.

sparkystar said...

aku tgh tunggu salji nie.blurrrr...huhu

hanis said...

abis la... penyakit naw ko nieh

Daddy Cool said...

Kena sumpah le ko lepaih ni ngan Pak Tua!

mountdweller said...

sdr. mogen,

Di sini, pantai timur. Kami relakan panas berlalu, gantiannya adalah hujan berterusan pun kita rela juga sebab cuba bayangkan panas berterusan atau hujan berpanjangan. Apa akan jadi?

Kedua-duanya rahmat dari Allah!

Galuh Cendra Kirana said...

Uncle, saye setuju dengan Uncle gak. Cik Mog, hawini sayer geng ngan uncle yer.hihi.

Mogen Ali Rico said...

tun mamat..
selagi tak habis selagi tue laa jiwa aku jadi kacau..

uji rashid..
Takper uji..tgk wari pon dah mcm captain ichimari gin.

sparky..
aku pon tgh tunggu salji niehh..biler laa nak rasa nak maen buat org2 salji..mesti seronok cam gaban buncit..

nis..
penyakit aper tu nis?..kalo makan roti nan leh kasik baik tak..nanan

Tuan Mountdweller,
Benar tu tuan..setiap satu perubahan dan pertukaran mengandungi rahsia tersendiri.Inilah dia sinopsis semesta.

Puan galuh,
yeah yeahh!!..kene geng ngan uncle bayak2 yer mulai sekarang..

tett tett tett..( nie bunyik jam randik sedang berjalan..harap maklum)

skatype said...

blech.
my fav.
cntik pic nie..
mmg nmpk nature..
mkin lmer.
mkin gmar gua.
nk tgk entri bru dr bro..

~ujicham~ said...

ape ke he nye ko ni mogen nk samakan wari ngan sijahat tu. mencik mencik.

Mogen Ali Rico said...

skatype,
erk..tgh pelan2 kayuh niehh..byk benda kene belajo lg..mintak tunjuk ajar

uji,
ehhh takk..takkk.ruper jer sama tapi hati laen2..wari kan penyanyang..aku cayer wari takkan buat bankaii!!!