Wednesday, April 15, 2009

Kisah Pemburu Unta Yang Aneh

Alkisah tersebut di dalam sebuah naskah hikayat yang mengisahkan kelakian yang merantau jauh ke gurun gersang demi memburu unta kayangan milik Puteri Galuh Mayang Berjuntai ..Berangau gempitalah seisi alam dengan alunan mayang dan mong-mong para sida-sida.Bertabuh-tabuhan dan besorai rakyat jelata di setiap pelosok kota hingga ke lorong-lorong kecil mengiringi kelakian hingga ke hujung kota.Alunan serdam gemersik merangu pembangkit berahi silauan juang .Semberani yang gagah disawat sandang lengkap si taming dan tunggul menemani kelakian sepanjang pengembaraan.

Dah dah..aku takde idea nak merepek..nie gambar2 masa aku memburu unta di padang pasir..layannn...zassssssssss


nk cium sikitt...mmmmuahhhhhhhhhhhh

10 comments:

Monkey D Luffy said...

aku syak ko dah cium unta

hanis said...

comel la mog muka unta tu... sebijik cam ko time slim shaddy.. hakhak...
larikkkkkkkkkkkkkkk

~ujicham~ said...

haaa! apa makna ciuman kontrobasi itu? aku syak, ko menduakan galuh ngan si unta. hish, keji.

mountdweller said...

Salam mogen,

Itu unta-unta liar berkeliaran di padang pasir atau memang bertuan?.

Kalau unta lira uncle pun nak pergi memburulah. Di sini unta memang mahal. Yang paling laku bila sampai musim korban, Hari Raya Haji.

Galuh Cendra Kirana said...

Huek...tiyom unta dah Bie? eheehehe.. sabor yer... sabor..sabor.. balik meh cini meh... unta galuh mayang (berjuntai???) ander kat cini hah..kasik diowang tawen meh..kihkhihkhih..cumellnya untaaaaaa!!! kasik haris tengok nih.

Walinong Sari said...

Cik Mogen....
Nak tanya ni buat kepastian... Lepas cium unta ader tak cik mog gosok gigi atau biar semalaman sebab suka dengan ciuman yang di beri??? hehehehehe

Mogen Ali Rico said...

captain..
jgn syak wasangka yang bukan2..aku cume bertemu pipi dan pipi jer..miahaha

nis..
nasib baek aku dah tak slim shaddy..mesti muka aku dah tak cam unta kan..kan kan..( sambil muka merah menahan geram)

uji..
aku mengaku tapi aku tak menduakan..aku rasa ramai unta2 disitu yang cume menggomoli aku..namun aku pasrah dalam rela..miahahaha

Salam Tuan..
Unta2 tue bertuan sebab sempat jumpe pengembala sedang naek basikal sambil mengawal unta2 ittew dari belakang.Ada diantara unta tue diikat kakinya supaya tidak lari..tapi rasanya kalo prgi ke pedalaman rasanya unta2 liar masih banyak dan tidak bertuan..leh tangkap satu buat sup bonggol

Puan galuh..
Haris suka tgk unta kan..kasik gambar unta yang last tue..mesti haris akan tersipu2 unta sambil menekap muka di bantal tanda malu..

walinong Sari..
hehehe..bukan seminggu jer..sampai skrg bekas ciuman tue masih melekat..tu yang tumbuh bonggol kat perot terkenan anak unta..nananannana

Dils said...

Pergi lagi pendalaman. Bawak balik 1 unta sebagai pet.

Fly said...

salam sahabat, agaknye tgk unta kt sana macam tgk lembu dan kambing kat sini kot hehe.

bro jangan lupa tembak gambar bro yang sedang menunggang unta..E-ein nak tengok :)

~ujicham~ said...

eyeww.. pencemaran.