Monday, May 4, 2009

Perlukah berdiet??

Ramai orang beranggapan utk menguruskan badan kita haruslah berdiet sepanjang masa.Ramai juga diantara mereka takut utk memulakan pelan menurunkan berat badan untuk menghindarkan dari perasaan "frustration of hunger" dan ada juga yang pada awalnya bersungguh2 utk menurunkan berat badan dan akhirnya kembali kepada tabiat lama akibat tidak sanggup menuruskan pelan diet yang amat menyeksakan.

Betul, aku akui ramai juga yang berfikir adalah lebih baik utk mempunyai lebihan berat badan daripada terpaksa menahan lapar.Aku juga tak terkecuali. Aku adalah manusia yang mempunyai napsu makan yang besar dan tak mungkin akan dapat menahan lapar semata2 untuk menjadi kurus.Apa guna ade duit gaji tapi tak boleh makan aper yang kita nak?

So, aku telah menjalankan kajian dan mencari kaedah2 yang terbaik utk meurunkan berat badan tanpa perlu berlapar dan tanpa mendatangkan kesan sampingan.Lupakan ttg pil dan program diet yang ternyata mahal dan kadang kalanya mempunyai kesan sampingan.Kenapa perlu membayar hanya kerana untuk membuang lemak sedangkan lemak2 itu kita bayar dengan makanan yang kita menkedarah setiap hari?

Dan akhirnya aku menjumpai jawabannyer..aku sekali lagi akui aku amat malas bersenam untuk membakar lemak tapi apa kata kita melakukan sesuatu perkara yang menyoronokan sambil membakar lemak dengan secara tidak sedari.Cthnya seperti di bawah

Sekarang aku bertekad untuk menjadi kurus dengan melakukan salah satu aktiviti di atas setiap hari.Kalau aku menjadi kurus, mesti aku telah berjaya melakukan aktiviti tersebut dengan jayanya.Walaubagaimanapun, aktviti diatas hanya berkesan jika dilakukan dalam 30 minit ke atas!!! ( aku akan pastikan aku akan sempat tahan sampai 30 minit..winkk winkk!!)

19 comments:

~ujicham~ said...

(wink wink.. beruntung sesiapa yg ada kemudahan depan mata)

hanis said...

gatai mogen gatai...
aku tau kau nak buat hape...
yg bisa membakar kalori mu sebanyak 350 kan? kan? kan?

Walinong Sari said...

Hahahaha Cik Mog....
Kalu dah lelaki.. Lelaki jugak... Ni mesti cam hanis cakap ko suka yang membakar kalori sebanyak 350 tu kan? kan? (dasar otak hijau).... Walinong suggest cik mog guna kaedah berdiri sambil pegang satu kaki ke atas... jadi tiang lektrik kat bawah matahari yang tengah panas... badan pun berpeluh... kulit pun dah jadi tan... boleh jadi org latino....

p/s:- gambar lelaki pemalu mana yang ko pi cilok ni??? entah2 gambar cik mog, isay man lawa perut... berbulu2... hehehehe

Mogen Ali Rico said...

wink wink..mencik mencikkk..
( cemburu niehhhh..kemudahan takde lagik..huwaaaaaaaaaaaaaaaaaa)

heppp
mane ade..suka tau pikir aku yang bukan2..aku nak rowing laa..rowing kapal biar terbakar semua kalori niehh..tul nie..tolonglah percaya..uhuk2..

walinong sari
uhuk2..mane adeeeeeeeeeee..350 tu sikit sangat laaa..rowing 378 tau..bayangkan kalo den dapt kayuh kapal selama 30 menet..konfirm den akan jadi slim mcm orlando bloom..

ps2:- tu gambar jonny deep masa die gemuk..perutnyer berbulu..hanis amat suka

~ujicham~ said...

adui.. pelik selera hanis mengikut tohmahan mogen. wakakaka.

walking upstair pun amat sesuai utk org yg takde kemudahan lagik atau kemudahan tiada di depan mata. lalalalala.

Galuh Cendra Kirana said...

erkk~ yeyey... rupenye ade yg free nih...(kowang jgn igt den nk bakar yg 350 jugak weyh... den nk naik tangga n turun tangga apartment jew...gerenti pinggulku kecut..) nananana

hanis said...

galuh...
ko jgn nak bedek (tipu dalam bahasa spore) ko mana ader naek turun tangga! ko naek lip (lift) ader ler... aku sebagai saksi...

mogen... ye ye kelapa je ko nih hek... suka je pitnoh aku dengan benda2 ganjil... lelaki berbulus??? ewwwwww... mak suka... hahahahahaha

Galuh Cendra Kirana said...

alamakkk hanis da kasik kantoiiiii.... chuihhh..

Mogen Ali Rico said...

patutlaa hanis jadi cipanzi kalo die tak cukup tido..larikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

Mogen Ali Rico said...

tak ada kemudahan dengan kemudahan takde depan mata mempunyai definisi yang berbeda..


( aku nie kire yang mane satu erk, takde ker takde depan mata?..luahan hati berani mati)

hanis said...

ko pun samer kan mog...
kalau tak cukup tido ko jadi tapir kan? kan? kan?

Mogen Ali Rico said...

erkk...lawikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk....

tapir tu bentuk dia mcm maner erk..aku tak pernah tgk tapir..zoo johor ade tak?

dayenpanthepucca said...

erm so aktiviti yg menjadi pilihan mogen ne yang mana satu? apply ke x ne? keh3...

Mogen Ali Rico said...

hehehe..biarlah rahsia..lalallaa

rahsia pohon cemara..jom karaoke!!!!!!!!!!!!

joegrimjow said...

apsal xcakap nak kurus?
p blog ku
dew kat tepi bahagian iklan
ku dah trun 12 kg in 3 month

Mogen Ali Rico said...

WAHHHHH (dengan menggunakan huruf besar)

betul kernie..aku nak kurus sikit jer..kalo kurus bayak nanti ade org komplen tak sedap peluk..jajajajajajajaj..hampunkan pakcik darling..lawiikkkkkk

ps2:- tul ker nie takde side effect?aku nak turunkan 12 kilo mcm ko gak..kalo tak turun aku pulangkan balik paket2 minuman yang aku telah minum itteww..lalala

Monkey D Luffy said...

tapi perut ko yg besar tu seksi

larikkkkkkkkkkk

Galuh Cendra Kirana said...

whoaaaaaaaa!!! luffy pon da pandai llllaaarriiiiiiiikkkkk dah skawanggg.. gagagagaga

~ujicham~ said...

utk kes spt ko megen.. tak ada kemudahan dengan kemudahan takde depan mata.. terapply pd diri ko.. muahahaha.. (simpati)

erk, tapir pun bulu gak... lalalala.. larikk.