Monday, July 14, 2008

Mission Rejected..


Dewan Rakyat hari ini menyaksikan wakil rakyat Pakatan Rakyat keluar dewan beramai-ramai sebagai tanda protes kepada tindakan Speaker Parlimen, Pandikar Amin Mulia, menolak usul tidak percaya terhadap Perdana Menteri Abdullah Ahmad Badawi.
Usul tidak percaya itu yang diserahkan Ketua Pembangkang Dr Wan Azizah Wan Ismail (KeADILan-Permatang Pauh) diringi MP-MP Pakatan Rakyat kepada Speaker Parlimen di pejabatnya pada 17 Julai lalu ditolak atas alasan usul yang diketengahkan dibawah Peraturan 18(1) dan 18(2) telah dibahaskan bulan lalu dan tidak lagi relevan dalam mesyuarat kali ini.
Pandikar juga beralasan bahawa ia ditolak kerana Pakatan Rakyat “menggunakan perkataan yang salah” dalam usul tersebut. - Diciplak dari suara keadilan

Susah jugak yer nak buat usul nie erk..grammer salah..salah eja, salah struktur ayat..subjek dan predikat ayat tak betul.. semua di ambil kire nie..hmm..baru den tahu..kalo perkataan tu dibetulkan balik..agak2 usul boleh diluluskan tak??

3 comments:

Harimau-Menaip said...

Agak-agak kalau ayat betul, dia luluskan tak?

Rasanya tak jugak.

melayuangkat said...

Assalamaulaikum,

Tak percaya pada Pak Lah, ..tapi baru baru ni minta pula Pak Lah jamin suaminya Selamat bila ada ancaman bunuh.

Mogen Ali Rico said...

Wslam,

tue sajer jer nak test market mintak jaminan Paklah..kalo terjadi jugak..bertambah modal parti pakatan nak menentang kerajaan.So in this case.win win situation laa..Paklah akan sungguh2 make sure anwar tak jadi aper2 dan utk anwar..die selamat..Ini politik..semuanyer berkisar di luar kotak pemikiran.Think outside the box bak kate orgh puteh..hehe