Wednesday, September 24, 2008

Lukisan Hati..

Sang Sunan ( bukan nama sebenar) sedang mencari lukisan yang boleh dicuri utk dibawanya pulang ke kurun -14

aku nak tulis sajak nie..korang jaga2..ni sajak no 2 aku dalam hidup..Kalo tak sedap sila tuang kicap takpon tumbuk belacan kasik tambah perisa.kiub ayam nor pon boleh..

Lukisan Hati

Aku bukan pelukis terkenal dan aku tidak bijak dgn ilmunya..
Aku bukan pujangga hebat yang indah tutur katanya..
Aku hanyalah penulis jalanan
yang menyingkap helaian hidup dgn bait2 kata yang kadangkala tidak difahami makna..

Aku bukannya si Sunan yang warak dan penyabar orgnya..
Aku juga bukan saifuddin yang tangkas dgn pencak silatnya..
Namun ada sebalik kisah yang aku sama melaluinya..
Kehebatan cinta agung yang aku akui kebenarannya..

kisah cinta dari masa hadapan...Yang datang ke zaman aku memberi sedikit cinta..Tentang hidup ..tentang harapan..tentang pengertian.

Hanya yang melalui yang akan merasai..
Hanya yang merasai yang akan mengerti..
Dan hanya yang mengerti bisa memahami..
Lukisan hati yang terlakar di sanubari..

Sekain..

oklaa tue!! kata kakak siti kepada aku..lalalalla

p/s :- Last perenggan baru aku sedar tajuk aku Lukisan Hati..So sebab nak cover..aku letaklaa ayat tu kat baris yang terkahir..hikk hikk..ternyata aku masih lagi tak pandai bersajak...

7 comments:

hanis said...

agung ke jagung cinta mu itu? confius den.... lailailitamplom

Monkey D Luffy said...

cinta seorang lelaki memang cinta agung....

kau mana tau hanis...

meh sini.. kita dengar cerita mogen...

apa lagi citer ler...

aku tak ada apa nak citer

Qaseh.Darwisy said...

heheh..aku tambah sos tiram..kasi bombastik skit..

bila masa pulak kak nor buat kiub ayam? bukan ke knorr?hahhaa...gelak skit..

aku x reti komen sajak..kalo soh komen contractor mana yg nk pilih untuk buat projek track ni boleh..hehe..

~ujicham~ said...

heee.. tolong la.. apa itu kisah cinta dari masa hadapan? tak paham tak paham..

ei, attach la ngan novelnya sekali. aku nak tau jalan cerita ni. cepat gi tulis.

Galuh Cendra Kirana said...

A'ah sayer pon nak bacer gak novel tu..cepat lew siapkan...jangan luper letakkan skalik "Tiada kehidupan dalam zaman yang berlainan...salah satu kehidupan itu mesti mati...." nininaninaninaa..

hanis said...

eleh...
cinta lelaki je la agung eh....
kalau cinta laki je yang agung...
rasanya takde lah
laila & majnun
juliet & romeo
mungkin yang ada
romeo & majnun kot... bley?

Mogen Ali Rico said...

nis..
jagung pon boleh..sebab sambil dating sedap makan jagung..syokk

budak getah..
pada suatu hari..sang kangcil dan sang buaya berjalan2 di bazar ramadhan utk membeli juadah berbuka..tiba-tiba datang seekor tapir bersama babun laut bla bla blaa..nett nett cong ceng gup gup..piu piu..lalalla..nananan..

qaseh..
ko masak aper nie masuk sos tiram..erkk..masak lebih2 sikit..nanti aku tunggu kat genting sepah..ko otw nak balik kg kan..singgah makan dulu.

Aku ade project buat piling nie..ko nak komen ker.lalalallala

Uji rashid..
tue laa..camne ko nak paham..

Hanya yang melalui yang akan merasai..
Hanya yang merasai yang akan mengerti..
Dan hanya yang mengerti bisa memahami..

Dan aku percaya ianya ada..

galuh..
Macam pernah baca jer ayat niehh..tapi di mana yaa..kire samer ker ngan ayat nie..
"hanya manusia yang ada dua yang akan terus hidup, pasti org kedua itu telah mati dan hanya tinggal engkau"
errr..seram2 ubi niehh..misteriousssnyerrr!!!

nis..
Erkk..tu cinta terlarang tuee...eeeee..cinta terlarang lagi susah dari cinta terhalang tau..

romeo & majnum..errrkk..melemang bebulu roma dari liang2 stoma den..