Thursday, September 25, 2008

Gambar itu diari kehidupan..

Nyambil2 aku layan forum bebudak sekolah lama..ternampak budak2 nie upload gambo..bile tgk2 balik..mcm lawak pon ade..adoii..nie ker aku pada masa dulu..Tapi itu semua kenangan manis dan pahit yang mematangkan kita dan mengajar erti kehidupan.Ada yang masih hidup..ada yang sakit dan ada jua yang sudah kembali kepadaNYA..kenangan di Sekolah Menengah Sains Kota Tinggi ( SAKTI) RUDIMENT batch 98-99. Ada memori yang takkan aku lupakan..


Rudiment Boys 98-99


Malam Aspirasi Seni Budaya -1999

Habis SPM..Kemas barang nak balik kg

Ala..nie jer yang ade gambo akuh..hampehh..Masa itu kami tak mampu nak beli kamera digital..Masa itu juga kami tak terfikir nak memiliki hanphone.Komputer pon kami jarang guna..berchatting pon kami tak tahu..Kami hidup tanpa teknologi tapi kami tetap gembira..Berkejaran di waktu pagi berebut bilik air..Berkongsi baldi dan ada yang berkongsi berus gigi..beratur utk bersarapan pagi..Jika biskut kuranglah kami..jika nasik lemak..berebut-rebut laa kami..berjalan seiringan menuju ke perhimpunan....yang skema mendengar arahan..yang baek beratur tegak..yang nakal ke blakang surau..dapat sepam dua sorang pon jadilah..Kami menyanyikan lagu mimpi moon bersama-sama walaupun sampai skrg tidak diketahui apa tujuannya.Di waktu petang kami turun bersukan..Di waktu maghrib kami membaca quran..Di waktu malam kami menyiapkan tugasan.Tanpa Tv.Tanpa radio..Tanpa teknologi..tahun 1999 bukan zaman 60 an.2 tahun bermukim di daerah terpencil jauh dari kebisingan kota..terpisah dgn dunia teknologi.Namun kami tetap gembira...

16 comments:

Galuh Cendra Kirana said...

yeayyyy!!! hawak..yg makai bajuw merahhh!! kimsalam kat diyer yer...nananana...

~ujicham~ said...

Wah.. kita se era rupanya.
Weih, aku boleh cam la muka ko. Jambu seh. Hehehe.

Mogen Ali Rico said...

galuh
erkk..yang baju merah ker..yang biru takmo?takmo ker takmo??lalalala..wajib takmo

uji rashid,
hepppppppp!!! jambu2 aper niehh..aku takmo buat perngakuan besumpah nanti..biarlah aku jadi rambutan jerr..

Monkey D Luffy said...

Handphone first aku = 2001
Komputer pertama aku = 2004
Pertama kali guna komp = 1998
Lancar menggunakan komp = 2001

Teknologi2

Snowflake said...

Assallamualaikum
Gw ngga dapat notice mana loe ye... apa apa pun jaman persekolahan itu emang jaman berlibur yang sebenar.
Wassallam

Snowflake said...

Assallamualaikum
Rico, loe orang Kota Tingga/Johor dih ataupun studynya di sana? Kalau orang Johor loe pasti tahu apa itu setotet et?
Wassallam

hanis said...

bestnye... zaman gile2 remaja...!

hanis said...

bestnye... zaman gile2 remaja...!

Mogen Ali Rico said...

budak getah..
first hp .2000 ( erikson kotak yang tahap baling hanjing tue)
Komputer..1995 ( background hitam tulisan hijau..giler aku tak sentuh langsung)
Guna comp..1997 ( kursus microsoft office..kene paksa pegi)
lancar guna comp..lepas SPM 2000

snow..
hikk hikk..enggak dapat ngecam gwe yer..hikk hik..kota tinggi tempat study deh..tapi sememangnya gwe datangnya dari bumi johor dong.Setotet?? kerana setotet nila rosak susu sebelanga..alalalal

hanis..
Best kan..jaman2 giler kentang..sengal2 ubi..poyo2 kangkong..selamber kekodok petai dan lain2..nananana..laallalala

nur said...

1) mandi kolah
2) fly panjat pagar
- beli rokok
- tapaw mee grg kat warong
3) fly balik kmpg awl
4) buat gig dlm kelas
5) dating kt tangga
6) main bokod tgh2 mlm (bola+kod asrama)
7) curik biskut aiskrem dema (dewan makan)

hehe...

melayuangkat said...

Assalamualaikum Mogen Ali di Bahrin,

Mak Cik ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri.

Mogen Ali Rico said...

husbi..
Ko mmg penduduk asrama yang tulen..tapi aku tak mandi kolah laa..sebab tinggi siot dan bayak hantu..hehehe..

Aku tak curik biskut..aku curik milo ngan roti..heheh

Makcik..
Selamat hari raya jugak makcik..Semoga Makcik sekeluarga gembira selalu dan ceria2 yer..

Qaseh.Darwisy said...

eheh..taun 99 tapi gambo mcm taun 80-an..haha..ahhhh,alam skolah n asrama yg aku rindu..bestkan skolah??

fariz said...

wooww!!! mcm kenal semua gambau tuhh..haha

byk lagi wa ada..1 album..males mau scan..kalau ada kamera digital zaman tuh kan senang...

Mogen Ali Rico said...

waaaaa..en fariz penduduk dorm iswara..kalo ade gambo kasik upload byk2..byk kisah kt asrama dulu yg best2..(yg baek2 citerlaa..yg terejal2 tu diam2 jer..heehe)

Anonymous said...

Kau mesti dah tak ingat aku...

Bacth Rudiment yang telah dibuang...

sedih24X