Wednesday, April 22, 2009

Life flash before your eyes....

Sambil2 kita duduk sambil melayan rutin harian kita sehari2, pernahkah kita terfikir ttg diri kita dlam version yang lain? Ya maksud aku diri kita yang bukan yang ada sekarang.Tidak semua orang berjaya menjadi watak yang mereka inginkan sejak di bangku sekolah mahupon remaja.Mungkin apa yang kita ada sekarang berlainan ape yang kita inginkan.Mungkin kerjaya yang kita ada sekarang jauh berbeza dari ape yang dicita2kan.Mungkin juga ada beberapa sifat dan kebolehan yang tidak ada pada diri kita yang kita terlalu inginkan, walaupun kita sudah berusaha namun ternyata ada benteng dan sempadan yang membatasi kita untuk mencapainya.Bagaimana pula dengan cinta?

Setiap orang menginginkan sesuatu, setiap orang juga mengimpikan sesuatu.kadangkala kita inginkan sesuatu yang sukar namun kita tidak pernah gunakan apa yang kita ada sebaik2nya.
Kadangkala kita hanyut dengan impian namun peluang yang ada di depan mata tidak penah kita peduli.Bak rangkap dalam filem joan of arc "You didn't see what was, you saw what you wanted to see".Kita hanya impikan sesuatu yang indah namun sebenarnya kita tidak tahu apa2 dan pastinya realitinya cukup jauh berbeza.

Ataupun, the worst part.. sebenarnya kita sendiri tidak pasti apa yang kita mahu..adakah kita keliru..atau kita terlalu takut dan untuk membuat keputusan untuk diri sendiri?

Pernahkah kita terperangkap di dalam lif atau terperangkap dimana2 yang boleh mengancam nyawa?cubalah..nescaya pada masa itu kita kan tahu..ape yang sebenarnya yang kita mahu...
selamat mencuba...

12 comments:

hanis said...

kira ko nak suruh kitaorg buat sesuatu yg bisa mengancam nyawa bagi mendapatkan jawapan apa yg kita mahu dalam kehidupan?????

~ujicham~ said...

muahaahaha.. entry ko ni direct impact ke aku ni... adui. makin berat ku rasakan.

Galuh Cendra Kirana said...

selagi kita bernafas, selagi kita merasa... selagi itulah kita takkan berhenti mengejar impian.. jika bukan kita yg mengejar, ia pula yg akan berlari ke mari... kita dan impian.. saling memerlukan antara satu sama lain.. =)

Walinong Sari said...

Buat Gadis2 di atasku...
Kenapa nak pening2-kan kepala??? Tak pasal2 aku pun pening sekali dek memikirkan jawapan yang aku pun tak faham soalannya...

Buat Cik Mog (Bakal Adik Ipar Aku).... Hehehehe
Jgn Marah yer, saja nak tgk camner bunyinya kalu aku panggil ko seperti dalam kurungan 2...hehehehe
Satu soalan... Cik Mog memang suka pantai dan laut ke??? Dari segi pemerhatian nampak cam suka sgt2... Nanti mai Penang, cheq rendam hampa dalam laut ok.. habuan jadi ikan buntal... hehehehehe

Dils said...

I like your Galuh reply.

Selagi kite hidup, selagi itu la kite patut ade impian.

If we don't have what aim for, then we aim for something else attainable.

Sometimes, just sometimes, we like to dream of the things that we can't have. Saje-saje untuk kasik drama lagi dalam hidup.

Galuh Cendra Kirana said...

Yupe yupe Dils, takde impian hidup ni xde colour... adekalenye suram n x adventure.. kadang-kadang kita kejar impian saje2 suka sbb nk tahu kat maner kemampuan kita... kitalah subjek kpd curiosity.. =)

Mogen Ali Rico said...

nis..
hehehe..takkan sampai nak terancam nyawa baru nak sedar ape yang kita nak...ini hanyalah provokasi kepada insan2 yang sentiasa keliru.ko jgn bukan2 gi buat2 terperangkap dalam jusco tebrau city.mmg xberkesan

uji..
ngeh ngeh ngeh..kau tahu ape yang kau mahu..aku pon tahu..(kau mahu sate wari)

puan galuh..
ya setuju..mari kita kejar impian itu..kejar die..kejar dan terus mengejar hingga suatu ketika sedang kita duduk keletihan dan tersenyum..ruper2nyer impianku adalah untuk mengejar impian.Samaada berjaya atau tidak itu tidak penting, kerana dengan impian itu aku terus hidup..

( moral of the story..belilah proton exora dalam mengejar impian)

walinong sari..
Den dan laut.. saling memerlukan antara satu sama..( tiru ayat galuh)..jajajajjaja

laut tu bestlaa..tempat yang tenang dan nyaman..kene carik pulau nie..nak buat chalet sendiri..amacam..nak join venture tak

Dils,
Yeah..sometimes you forget what you have and keep looking for another..and another until one day you realize..aiyaaa kereta kancil ini manyak jimat minyak lorr..nasib baek tara bili itu keleta busat..lakalakalakalakalak..

If you are dreaming..you are human

Mogen Ali Rico said...

Puan galuh..

berapa yer yuran utk subjek tue..i nak join lah..seminggu bape kali yer?

Walinong Sari said...

Cik Mog...
Ajak join venture buka chalet??? Walinong 'ON' jer.. hehehehe
Tapi pak oncosttt-nya macam mana?? Kena tikam loteri ni... hehehehe

Mogen Ali Rico said...

kita dah boleh start menabung dari skrang..sehari seposen..lama2 jadi ribvu2 lemon

Monkey D Luffy said...

aku pun mahu fikir gak skang ni ;)

~ujicham~ said...

weh... komen ko ni berunsur nak kawen dah. aha.. aku tahu apa impaian ko :P