Sunday, April 19, 2009

Apabila pantai mula menyanyi


Ketika randek itu berdetik ,
Hanya nafiri jiwa yang sesak merangu.
Hanya nafas2 kasar berhembus..
Menghitung sisa2 waktu..mengira rerintik kalbu

Sungguh..
Deras kakiku menghambat masa
Deras mindaku melawan jiwa..

Maka yang pasti..
Apabila pantai itu mula menyanyi
Apabila nyiur itu sudah berbisik
Berpesailah pasir pesaka sang empunya
Menjejak si Ratna meratifisir segalanya..

Aku masih terbayang pantai itu menyanyi...
Get ready galuh, hanis, ninie, walinong sari ...pasir itu kan kita jejak nanti

14 comments:

Galuh Cendra Kirana said...

Yeeehaaaa...guysss..jom warming up! satuu...dua..tigaa empatt... saatu..!! hihiii

hanis said...

hell yeah..
i can't wait bebeh...
hehe

Fly said...

salam bro,
gambar yang superb

sajak dan bahasa yang indah, personifikasi pun cukup mengujakan bila membacanya.

Walinong Sari said...

Cik Mog...
(Cik Mog.. kucing belum dekat nanti dia cakar kang - sedutan citer DOREMI)hehehehehe

Mari kita jejak pantai2 kat penang... hehehehe Apapun saya suka gambar-gambar dalam entri ni... lawa2... Tang bahasa 2 saya fail sikit x caya tanya kat adinda kami si galuh... hehehe

Galuh Cendra Kirana said...

Niss....cemana nih...cemana nihhh...dah panas badan dah nihh... peluk merecik2.. nak terjun laottttttt!!! Walinong Sari...!!! nti terbangkan kami ke pulau pinang okesss!!

Walinong Sari said...

Alah Cik galuh... jangan kata terbangkan... akan aku baling ko dari langkawi ke pulau pinang.. hahahahaha balik la cepat...

Mogen Ali Rico said...

puan galuh..
den dah siap dah nie..tunggu nak start enjin motobot

nis..
takcilaa dah gi desaru dulu..
tu gambar pantai cenang..langkawi ade masuk dlam list tak?

Bro fly,
Gambo tu dah berzaman bro.sajak tu no komen..den terkial2 nak tulis

walinong sari..
tu gambo kat pantai cenang..kita gi langkawi yokk!!!!!

~ujicham~ said...

fuh.. gamba tu mcm nk wat iklan cuti2 kat pantai. mmg cantik.

weh.. korang nak gi pantai ek.. baik2 ye.. jgn wat pencemaran. kecik kan saiz jamban u all ok. hik hik hik.

Galuh Cendra Kirana said...

ujie. Sila jeles....ngahngahngah

Monkey D Luffy said...

jom lari2 pantai

hanis said...

berchanda dipasiran pantai kita berdua bermadu asmara...

(sila nyanyi ala2 gedik anita sarawak & sudirman hj arshad)

Galuh Cendra Kirana said...

yeahhh kami akan berlari2 di tepi pantai.... weyh luffy ko tamo ikot kitorang gi sesamer kew. syiokkkk wooo...jom jom jom! eleh...ko ape kesah.. keje keje keje keje.

~ujicham~ said...

huaaaaa.. jelesnya akuuuu!

Qaseh.Darwisy said...

pantai??huh..aku mmg da out dated..ape xtvt nih??