Friday, September 12, 2008

Anak Vs Papa

Pada suatu hari seorang anak yang berumur 4 tahun bertanya kepada ibunya

Anak :- Ibu..dari mana datangnye baby yer bu?
Ibu :- Mestilah dari perut ibunya nak..

Anak :- Ibu..sapa yang akan tangkap pencuri kalo masuk rumah kita yer bu?
Ibu :- Mestilah pihak polis nak..

Anak :- Ibu..kalau rumah kita terbakar, siapa yang akan selamatkan kita?
Ibu :- Mestilah pihak bomba nak

Anak :- Ibu..dari mana datangnya makanan2 nie yer bu
Ibu :- Mestilaa dari petani nak

Anak :- Ibu..
Ibu :- Yer nak..

Anak :- Kenapa kita masih perlukan papa?
Ibu :- ..............

Morale of the story

kaum papa..
Layakkah dan bersediakah kita utk memikul tanggungjawab ini?

kaum mama..
Xgeti2 nak puji suami depan anak!!

11 comments:

Qaseh.Darwisy said...

heheh..mama hebat!

lelaki skang ni suka lepas tanggungjawab..

~ujicham~ said...

Kebanyakkan polis, bomba dan petani itu lelaki. Dan semestinya lelaki itu juga adalah bapa.

Kalau bukan bapa kita yang menjadi polis, bomba atau petani.. tetapi bapa kita yang keluar mencari rezeki untuk keluarga.

~ujicham~ said...

eh.. komen kat atas ni..
aku cuma nak jawab soalan si anak. kiranya tetiba je ada org menyampuk kat situ. hehe.

~singgah lawat blog ko~

Snowflake said...

Assallamualaikum
Snow habiskan yang akhir itu
Ibu : Kita perlukan papa sebab kalau tidak, anakanda tak ada bin atau binti. Tak..kan.. lah berbinti dan berbin kan petani, ahli bomba, polisi dan lain lain. He he release tension...
Ni duduk kan negeri Bah, dengan Rain ini, tak takut ke? Banyak bah, banyak rain. Jgn mare!!!
Wassallam

Monkey D Luffy said...

Korang semua lelaki tak berguna...

Gadis2 Kapten tak akan jadi macam tu... Kapten akan jadi suami dan papa yang baik...


hehehehee

Mogen Ali Rico said...

qasehh..
Apaqarhh..suke suki riang hati makcik laki jiran ko yer..laki mane yang tak bertanggungjawab tue..meh aku cabut gigi die satu2 pastu pasangkan cara melintang..

uji rashid,
kan best kolo ko nyanyi lagu raya...

snow,
huwaa..tue penerangan yang serba lengkap kat anak tue..tekebil2 mata anak nak paham..

budak getah..
Nak kene rebus budak getah niehh..tapi takper..jaga Nami baek2..

Dhada said...

HAHA bkn salah kaum mama klu ta puji laki sndiri dpan anak tp dh mmg tade menda yg bole dipuji . hiks ;p

Mogen Ali Rico said...

dhaba..heppp...tak elok tue..marah kaum adam seluruh malaya nanti..

Monkey D Luffy said...

Dhada percaya lah aku... aku bukan seperti mereka...

Galuh Cendra Kirana said...

(err..mcm setuju jew...ckp dhada tuh...) Ya ampunn...

Mogen Ali Rico said...

galuh..
bayak laa benda yang boleh dipuji galuh..kalo takde langsung pon..tgk bulu kaki die panjang pon boleh puji aper..hikk hikk