Saturday, September 13, 2008

Mimpi lagi..

Aku mimpi ngeri lagi tetapi kali ini.....

Aku mimpi banjir besar..aku dgn seorg watak pompuan yang aku tak kenal berusaha selamatkan diri dari banjir yang ala2 tsunami (bayangkan ko kene kejar tahap air yang amat besar ala2 tsunami tapi bentuknya mcm ombak yang amat ganas) .

Tapi akhirnya aku berjaya selamatkan diri dgn kereta aku walaupun kereta aku dah tahap tenggelam tapi still boleh start dan berjalan dalam air ( ala2 kapal selam)

Setelah selamat, kereta aku pulak dicuri org..Sedih gile mimpi nih..

Persoalan?
1 - Sape watak pompuan yang aku tak kenal tue?
2- Kenapa diorg nak sngat curi kereta aku..Sebelum nie aku mimpi kereta aku pon kene curi juga..

Aku konpius (2x)........

14/09/08 01:25 am
(Aku tulis ngam2 aku tersedar dari mimpi)

16 comments:

Monkey D Luffy said...

Air
Jika anda bermimpi berjalan diatas air alamat anda akan beruntung.
Sedang mimpi tenggelam dalam air sungai alamat buruk. Dan bila
bermimpi lihat air masuk kedalam rumah alamat anak dan anda akan
mengalami sakit. Anda bermimpi menangis melelehkan air mata alamat
akan datang kegembiraan. Dan memimpikan air buah menandakan tak lama lagi (dalam hitungan hari) akan menerima kabar gembira dari sanak famili atau teman Anda. Mimpi melihat air banjir, bersirat akan mendapatkan rerzeki. Mimpi melihat air mengalir, bermakna aka
mendapatkan kabar yang mengejutkan.

Ayu
Jika anda bermimpi melihat perempuan yang ayu dan cantik alamat Anda akan bersedia dalam lamaran atau dilamar orang dan semua yang anda ingin jika tidak disertai dengan hal-hal yang Anda harapkan akan mengalami kegagalan walaupun sesungguhnya cita-cita tadi besar
artinya.

Banjir
Jika anda bermimpi sedang mengamat-amati banjir bertanda anda akan
dikaruniai rezeki. Tapi bila anda ditimpa banjir, alamat buruk karena
akan kekurangan. Mimpi rumah anda kebanjiran bersirat anda akan capek
hati (kesal, dongkol, emosi jiwa).

Hanyut
Jika anda bermimpi hanyut terbawa arus, bertanda ada persoalan yang
berlarut-larut yang selama ini anda liwatkan dan bila hanyut lalu
menenggelamkan bermakna anda akan mendapat fitnah dari orang yang
anda kenal lama maupun baru. Jika hanyut tapi mengakibatkan anda
terombang-ambing dan terapung menandakan ada kemungkinan, anda dalam setiap berusahan tanpa fundament yang kokoh, dikarenakan kurang matangnya perhitungan.

Perempuan
Jika anda bermimpi bertemu dengan perempuan (sebaliknya) , bermakna
akan dapat isteri baru (Karena sebab yang benar).

Rumah
Jika anda bermimpi membeli rumah, bermakna akan mendapat berkah Tuhan
YME. Mimpi rumah tumbuh rumput, bertamsil rumah yang anda impikan
akan menjadi kosong. Mimpi tanah yang ada dalam rumah meringsek atau
longsor, bermakna akan ada kesusahan. Mimpi melihat rumah terbakar bertamsil akan menderitaan penderitaan dalam tempo yang singkat, tapi
kalau mimpinya menjelang pagi, bersirat akan datang kaya. Dan jika
mimpi membuat rumah, bertanda akan nikah dan bagi yang sudah nikah
akan berhasil segala cita-citanya. Mimpi rumahnya ditinggal pergi
bermakna akan dibenci orang. Mimpi melihat rumahnya roboh (tertimpa
pohon) bermakna akan mendapat kesulitan. Mimpi melihat rumahnya
menjadi tinggi bermakna akan mendapat rezeki lagi. Mimpi rumah anda banyak sekali kotoran, bermakna akan mendapat uang. Mimpi rumah anda diatas gunung, bermakna akan mendapat kebahagiaan. Mimpi dinding rumah anda terbuka, bermakna akan ada perselisihan dan bisa mengakibatkan perceraian antara isteri/suami. Mimpi melihat rumah orang terbakar, bermakna akan berjumpa dengan orang yang sedang naik darah. Mimpi melihat rumah tetangga terbakar bermakna akan dikhianati teman dekat. Mimpi rumah anda rusak sendiri bersirat anda akan mendapat kesusahan. Mimpi membeli rumah bermakna anda akan mendapat rahmat dari Tuhan. Mimpi membersihkan rumah, bermakna akan mendapat harta yang tak terduga. Mimpi rumah anda terang sekali, bermakna anda akan mendapat halangan.

Selam
Jika anda bermimpi menyelam diair yang dingin, bertanda tidak baik
anda akan mengalami sakit payah dan kemungkinan dapat membawa akibat yang fatal.

Wanita
Jika anda bermimpi bertemu wanita cantik, bermakna segala yang
diharapkan dari percintaan akan berhasil. Dan jika seorang wanita
bermimpi bertemu seorang laksamana, bersirat akan kawin dengan seorang duda yang kaya raya.

Kesimpulan:
Sesuatu yang buruk kecuali hal jodoh.

ebob said...

salam..
take care of ur self..jaga mkn minom..jgn kuat sgt kerja smpi xder rehat..tido cukop2..if rasa bdn xsehat,cpt2 mkn ubat then tido selubong bdn ngn selimut smpi kuar peluh..afterwards u will feel better..jgn minom air sejuk,minom air suam byk2..if possible,jgn ngadap pc 24jam coz nnti bdn xdpt rehat yg cukop,bdn leh jd stress..

bykkan berjalan di luar during freetime..g tepi pntai,g taman2,g tmpt2 yg menenangkan fikiran..

saper2 yg nyakitkan ati tu jgn biarkn dier sentiasa berlegar2 difikiran..lupakan segala yg nyakitkan ati..

try to remember memori2 yg indah jerr dan aku jamin,tanpa kau sedari kau akan tersenyum sendirian semasa mengimbas memori indah sambil menikmati ketenangan...hati pon turut tersenyum girang dan fikiran kembali tenang..pastinya mlm2 mu akan diulit mimpi2 yg indah sahaja dan pabila bgn dr tidur,bibirmu akan mengukir senyuman yg menandakn hatimu puas dan gembira dgn mimpi indah tersebut...

semoga bahagia ke akhirnya..aku doakan yg terbaik utk mu..

amin...

Monkey D Luffy said...

Ebob... ku tak sangka...

Galuh Cendra Kirana said...

ngeh ngeh ngeh...beliau suker mimpi yg ngeri2....wat filem sgtlah lakunyer..yer betul...sy cetuju ngan ebob..lupekan yg buruk2...amik yg baik2 utk difikirkan..kuatkan semangat, kate penilik tu manyak yg bermaksud baik tuh...senyom bebanyak yer awak..

Mogen Ali Rico said...

budak getah..
Aku dah ckap ko bagus jadi bomoh dari jadi lanun..baek ko tukar pekerjaan..Jadi bomoh leh dapat pencen..lanun takdapat..

ebob..
tankyu tankyu..apa2 pun hidup mesti diteruskan..bab2 jiwa luka tu adatlah..dah biasa daa...hehehe

galuh..
Katanama "beliau" terasa mcm ketua kampung lak..hikk hikk..senyum senyumm..(rasa cam nak nyanyi lagu Senyum..seindah suria Yang membawa cahya Senyumlah dari hati Duniamu berseri ..lalalal..nong neng nong neng)

mountdweller said...

Saudara kerap bermimpi ... banyak angan-angan kot?

Tapi walau apa pun mimpi saudara ulasan yang dipaparkan oleh monkey de luffy boleh diterima pakai. Aagaknya dia pentadbir mimpi.

Mungkin saudara dihambat masalah dengan pertemuan saudara dengan seorang gadis!

nur said...

tuka mimpi basah laa pulak..
haha

Mogen Ali Rico said...

mountdweller,
Saudara mmg pandai mengagak..hehe..

Nur..
Sapo plak nieee..nur hasbi kah??hehehe

ebob said...

'Mungkin saudara dihambat masalah dengan pertemuan saudara dengan seorang gadis'

""'mountdweller,
Saudara mmg pandai mengagak..hehe."

p/s: ko merasakan pertemuan itu adalah masalah...

kenapa aku pulak yg rasa sebak...

Snowflake said...

Assallamualaikum
Lain kali, nak tidur tu, bacalah "bismika allahuma ahya wa amuut", ini main tidur aja, kaki pun belum tentu loe basuh. Apa dih?... Apa apa pun, gw syukur loe "selamat" dari tidur loe.
He he no hard feelings dih...
Wassallam

nur said...

tidur di sofa biru..

Mogen Ali Rico said...

ebob..
jgn sebak mebak..sebak tue semua tak merujuk kepada sesiapa yang hidup, yang sudah mati atau yang sedang nak mati..

snow..
baek..bermula hari ini den akan membaca doa tersebut dan membasuh kaki serta ke celah 2 kuku..apapun alhamdulillah den masih hidup dan selamat

husbi..
ko jgn nyamar2 jadi nur..mcm name pompuan..cehh..jgn lupe tanyer farid pasal soalan2 ilmiah aku tue..bagus ko belajo sekali..tambah2 ilmu..
Gua rindu sofa biru..yang tompok2 tu bukan aku punyer..tu faizan punyer..aku tido tak kluar air liur basi..

Galuh Cendra Kirana said...

yer...mcm ketua kampung lak ehh...memang pom...hihik..!yer, cuci kaki n bace doa masuk tido, n maafkan sume org sebelum tido key...

orange said...

interesting dream! reminds me of those hollywood movies! cool!

nur said...

sori..
nama lu xde register sofa biru
sofa da format.xde rekod lu
tenda biru ada
mau ka??

Mogen Ali Rico said...

galuh..
tapi makkk..org dah basuh semalam..tak dikire ker..hik hik..anyway..insyaalah..bukan setakat basuh kaki..satu badan saya ratakan dgn air mutlak..maaf??tiada maaf bagimu.hikk hikk..semua org telah dimaafkan..takde simpan2 dalam hati yer ****!!

orange..
OMG!!! such a nightmare..but at least remind you for those movie..that's cool!!

Bee,
Sorry beb..name aku dah abadi kat sofa tue..cuba ko belek betul..ade name aku kat situ..amir was here!!!

Jasmin tak marah ke korang tido kat opis..lalalala..itu bukan zaman aku..lalalala