Tuesday, December 2, 2008

Biarkan Bahasa Hati Berbicara


Tak ada musuh yang tak dapat ditaklukkan oleh cinta.
Tak ada penyakit yang tak dapat disembuhkan oleh kasih sayang.
Tak ada permusuhan yang tak dapat dimaafkan oleh ketulusan.
Tak ada kesulitan yang tak dapat dipecahkan oleh ketekunan.
Tak ada batu keras yang tak dapat dipecahkan oleh kesabaran.

Semua adalah berasal daripada hati. Berbicaralah dengan bahasa hati, maka akan segera sampailah ke hati.Kejayaan bukan semata-mata betapa kerasnya otot dan betapa tajam otak, namun juga betapa lembut hati dalam menjalani segala sesuatunya.

Kita tak kan dapat menghentikan tangis seorang bayi hanya dengan merengkuhnya dalam lengan yang kuat. Atau, membujuknya dengan aneka gula-gula dan kata-kata manis. Kita harus mendekapnya hingga ia merasakan detak jantung yang tenang jauh di dalam dada.

Mulailah dengan melembutkan hati sebelum memberikannya kepada org yang lain.Percayalah..sinar kebahagian itu akan tetap milik anda.

8 comments:

mountdweller said...

Sdr. mogen,

Pada pengamatan saya, pemikiran anda lebih tua dari umur!

syabas..

~PakKaramu~ said...

Assalamu'alaikum Wr,Wb

Mema'afkan seseorang ketika kita mampu membalas dendam itu adalah lebih baik dan berpahala

Ieja said...

erkk haku kenal jaket biru nihhh.. tapi ada jek lam gobok tu haa..cemana bleh masok lam nih ha.. hairannn...hairannn..hairannn bin haibatttt

Galuh Cendra Kirana said...

Woitt...Eija....sebelom tuan punye jaket tu mengamuk2 manje, dier ade pesan...pulangkan..walopon ko tahu dier mmg failed mengamuk...baek ko pulangkan eija!!! baru haku tingat jaket haku manerrr!! hampes ko sahabat...

Mogen Ali Rico said...

salam tuan,

Saya dah jumpe org dari masa depan tuan.Die yang beritahu saya ttg semua nie.

Pakkaramu..

memaafkan seseorg bukan satu perkara yang mudah.Namun ianya tidak mustahil utk dilaksanakan

Ieja & Puan Galuh

hikk hikk..korang nie mcm adik beradek..rebut2 baju yer..kan pakcik dah beli baju sorang satu..yang hitam utk eija..yang kelabu utk galuh..yang jaket biru tu untk pakcik..

~ujicham~ said...

ya lah.. aku maafkan ko mogen sbb tak jual unta kat aku. sob sob sob.

Mogen Ali Rico said...

uji aku pon maafkan ko sbb tak bawak wari..uhuk uhuk uhuk..

Ieja said...

macik galuh,

aalaaaaa.. bior la jeket tu nk berkawan2 ngn jeket2 laen kt gobok tu..syian dier..baru je masok kelas 6 jeket biru nak bekawan2..nnt cekgu dier marah kalo tuka2 skola nnt..hhuhuhuhu lalalala lololo lululululul