Wednesday, October 1, 2008

Ber"melayu" di bumi asing.. ke-2

Malam sebelum raya..

Aku berada di tepi pantai ( Marina beach ) mencari sang bulan..berbisik pada angin..mencari pelangi malam..Hanya tuhan yang tahu keadaannya..mencari kekuatan dalam diri utk mengambil keputusan..Adakah ini yang ku cari..Adakah ini yang ku minta..Hanya tuhan yang tahu aper yang layak aku terima namun sebagai hambanya aku tetap dgn angan-angan dan harapan.Aku di pantai seorang diri..bertemankan angin dan deruan ombak mencipta irama yang menggamit perasaan dan membelenggu fikiran..Kau murahkan rezeki aku namun perlahan2 kau tarik kebahagianku..Kau berikan aku cinta namun kau selitkan dgn penderitaan..Kau mmg maha adil..Jika ini pengajaran yang kau berikan..aku redha..Jika ini balasannya..aku ttp redha..sesungguhnya aku hanya insan kerdil yang hanya mampu merancang namun kau berkuasa diatas segala ketentuan..Bulan ramadhan lalu kau berikan aku perasaan cinta..namun kau juga menariknya di bulan yang sama..

Aku pulang ke rumah dalam jam 12..esok hari raya..apakah persiapan yang telah aku lakukan??
Jam 3 baru aku terlelap..jgn ditanya apa yang aku lakukan dari jam 12 ke 3 pagi..Aku mencari kegembiraan..dan aku akui ianya cukup menggembirakan..kedukaan aku terubat..aku menemui diriku semula..suasana yang cukup tenang dan penuh harapan..

bersambung..

No comments: