Friday, October 24, 2008

Tiba-tiba terfikir..


"Aku lebih rela menghabiskan masa semur hidup melihat dan menghayati burung dgn lebih dekat..dari berhasrat mempunyai kepak dan terbang ke angkasa"

Tak percaya? Fikirkanlah...

10 comments:

Qaseh.Darwisy said...

Nak seribu daya..
Tak nak seribu dalih...

Aku kurang faham perumpamaan ko tu..tapi aku yakin kalau ko nkkan sesuatu ko pasti akan cuba smp dapatkan walau apa pn jadi..

*Ah,apesal aku jadik serius pulak nih??

Monkey D Luffy said...

aduh... bertambah tak faham

Galuh Cendra Kirana said...

Awak, terbangla ke awan biru..awak akan nampak pemandangan yg lebih luas n indah... Awak boleh.. Chayokkk chayokk!!!

mountdweller said...

Betul tu sdr. mogen.

Jangan diimpikan perkara yang tidak akan termampu digapai.

Tapi kalau nak terbang boleh juga. Naik jer kapal terbang!.. sorry gurau aje.

coffeemaker said...

percayalah..kita tidak akan punyai kepak selagi kita bergelar manusia..tetapi kita punyai keistimewaan...iaitu akal dan perasaan...maka gunakanlah keistimewaan yg telah dikurniakan kpd kita itu dgn sebaik2nya..

fikirkan n renungkanlah...

Snowflake said...

Assallamualaikum
Setuju banget.
Wassallam

Mogen Ali Rico said...

ninie..
Ada diantara yang mmg tidak ditakdirkan utk kita..sebagai manusia hanya wajib berusaha..saat kita tidak dapat jgn dikesali lak yer..tak semua yang kita idamkan akan dapat..what u get is what's u get..it's not about u deserve it or not.

captain..
Berfikir dan berfikir..ade sesuatu di sebaliknya..

cik Galuh..
Nak terbang ke awan biru laa nie..jom terbang sama2..sama2 kita lihat sesuatu dari pandangan atas..kita akan belajar menilai sesuatu..kita akan belajar menikmati sesuatu..dan kita akan belajar mensyukuri sesuatu..syukur dan terus syukur..berusaha dan terus berusaha..jadi manusia yang yakin dgn diri sendiri dan dapat meyakinkan org laen.Jia yio!!!!!!!

Salam mountdweller..
Tuan mmg cekap menapsir kata..tuan mmg bukan sebarangan org..captain belajar ngan saudara mountdweller.

coffermaker..
Ada akal tapi tanpa perasaan..ada perasaan tapi tanpa akal..mcm ade kepak tapi tak pandai terbang.

princess snow..
Goreng ikan ade letak perfume tak?..baru mcm Mrs venezuela..lalala

hanis said...

erm....

coffeemaker said...

aku xder kepak..tp blh terbang...hebat tak??

Mogen Ali Rico said...

hanis..
ermm jugak..

coffemaker..
it's a bird!! no..it's a plane!! no..dah tu aper..layang2 rupernyer