Tuesday, December 16, 2008

Hapy Independence Day of Bahrain




Official Name: Kingdom of Bahrain
Area: 239 sq miles. (620 sq. km)
Cities: Capital – Manama, other cities – Muharraq Town
Population: 753,000 (UN, 2007)
Religions: 70% Syiah Muslim, 30% Sunni Muslim
Languages: Arabic, English, Farsi, Urdu
Type of Government: Constitutional Monarchy
Monetary Unit: 1 Bahraini dinar = 1,000 fils
Head of State: King Sheikh Hamad bin Isa al-Khalifah
Geography : Combination of two Arabic word:'Bahr''Thnain' which mean two sea and refers to the phenomenon of sweet water springs under the sea which mingle with the salt water.

Public Holiday 2008

Jan 1 : New Year's Day Jan 10: Islamic New year Jan 18: Ashoora Holiday Jan 19: Ashoora Holiday Mar 20: The Prophet's Birthday May 1 : Labour Day Oct 1 : Eid Al Fitr Holiday Oct 2 : Eid Al Fitr Holiday Oct 3 : Eid Al Fitr Holiday Dec 7 : Eid Al Adha Holiday Dec 8 : Eid Al Adha Holiday Dec 9 : Eid Al Adha Holiday Dec 10: Eid Al Adha Holiday Dec 16: National Day Dec 17: National Day Dec 29: Islamic New year

10 comments:

Galuh Cendra Kirana said...

MasyaAllah contiknyeee...!! Dohlew contik. Manyak nor cutieee..bertuah penduduk2 Bahrain..semoga dilimpahi kurnia selalu di bumi bertuah itu, yer..HAPPY INDEPENDENCE DAY, KINGDOM OF BAHRAIN!!!!

hanis said...

cantiknye

megat said...

salam zairah

~ujicham~ said...

makiah.. jambu seh..
weh, ape ke he nye ko pi letak 2008 punya cuti. dah nak habis tahun dah. taruk la yg 2009 punya. hee.. tak puas hati tol. amik ni.. bankaiiiii!

Wardrobe kita said...

Uji,jambu air kan?hehehehe...nyah, ko ni control la skit..

Lamanya cuti raya.Next year cuti raya aku nk ikut yang Bahrain punya lah. Mesti bengang jea bos aku. hhahaa..

anntaj said...

cantiknya..bahrain...
mogan ke tu???
:)

Kapten Luffy said...

bila ko nak jemput aku ke sana?

sparkystar said...

fuyoooo..mantap weii

~ujicham~ said...

ye qaseh.., jambu air pun kurang jambu dr mogen. mmg terjambulah. hehe.

Mogen Ali Rico said...

Puan Galuh,
yeye.merdeka merdeka..yeye yeye!!!

nis..
gambar yang bawah skali ker..jgnlaa puji..malu saya..wink winkk!!

Megat..
Masuk tuan..masuk..tambah nasik..tambah..nanti sparky ngan tun mamat kasik habis semua.

uji rashid..
hepp..tak puas atinyer panggil aku jambu..aku bukan jambu..aku strawberry..hamek balikk..bankaiii!!!

kalendar 2009 belum kluar lagi laa..aku tunggu kedai runcit ah ding dong kasik kalender cina

ninie..
nie sorang lagik..aku bukan jambu air!!..aku starwberry otteyy.mak ulang yer..STARWBERRY!!!

tula ko..dapat kerja bahrain ko tolak..kan dah rugi 4 hari cuti raya haji..

anntaj..
erkk..tu kembaa..namer dier mogen abu milo..kitaorg kembaa sejak darjah satu

luffy..
jemput2 aku boleh buat..hari2 pon aku boleh buat jemput2..datanglaa..ko kan ade kapal going merry..

Sparky..
gulp..erkk..iskk..aper yang mantap..ko jgn menakutkan aku..aku cuak niee..

uji rashid..
aku terpaksa membenteras ayat jambu itu..maafkan aku..BANKAIII!!!!!!